Aby korzystać z nowego rozwiązania, klienci PKO powinni zainstalować najnowszą wersję aplikacji mobilnej IKO
Od dziś wszyscy klienci PKO BP mogą korzystać z płatności odroczonych Blik Płacę Później. Przy tym wciąż funkcjonować ma dotychczasowa usługa PKO Płacę później. W praktyce oznacza to, że jeśli klient PKO BP w bramce płatniczej wybierze ikonę Blik Płacę Później, skorzysta z usługi PKO Płacę później. Jednocześnie wybierając opcję płatności zwykłym Blikiem z PKO BP będzie mógł przeprowadzić transakcję w ciężar rachunku lub wybrać odroczenie z PKO Płacę później.
Wraz z udostępnieniem usługi Blik Płacę Później PKO zmienił limity transakcyjne w ramach płatności odroczonych, dostosowując je do tych charakterystycznych dla odroczeń Blika. Minimalne zamówienie, które w ramach tego rozwiązania można sfinansować, obniżono z 50 do 30 zł. Natomiast maksymalny limit kredytowania podniesiono z dotychczasowych 2 tys. zł do 4 tys. zł. Klienci PKO, którzy chcą korzystać z Blik Płacę Później, powinni zaktualizować aplikację mobilną IKO do najnowszej wersji.
To, że pod koniec sierpnia 2025 r. PKO zaoferuje Blik Płacę Później, nie jest zaskoczeniem. Już dwa miesiące temu bank ogłosił zmiany w regulaminie wprowadzające wspomniane wyżej nowe limity transakcyjne dla płatności odroczonych. Natomiast 13 sierpnia 2025 r. mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl o pierwszej pilotażowej transakcji przeprowadzonej w ramach kooperacji z Blikiem. Więcej na ten temat w tekście Pierwsza transakcja Blik Płacę Później w PKO BP.
Z Blik Płacę Później wcześniej mogli już korzystać klienci VeloBanku i Millennium. W SGB trwa pilotaż.