
Od października podstawowy plan Simple zmieni się w Pay As You Go a Classic w Cashback. Pojawi się także zupełnie nowy plan Everyday
Jak doniósł jeden z czytelników cashless.pl, korzystający z usług brytyjskiego fintechu Monese, firma poinformowała o zmianach wprowadzanych do oferty. Wejdą w życie 6 października 2025 roku. Czego mogą się spodziewać klienci Monese? Przede wszystkim zmiany nazewnictwa oferowanych obecnie planów Simple i Classic oraz wprowadzenia zupełnie nowego planu.
I tak dotychczasowy podstawowy plan Simple zmieni się w Pay As You Go. Niestety, warunki korzystania z tego nowego są gorsze w porównaniu z Simple. Przykładowo obecnie doładowania rachunku kartą kosztują 1 proc. wybranej kwoty, a w nowym planie będzie trzeba zapłacić 2 proc., przelewy są bezpłatne a będą obciążone opłatą w wysokości 1 euro, przewalutowanie transakcji kartą kosztuje 2 proc. a będzie kosztować 3 proc.
Ponadto pojawi się nowy plan Everyday, który nie ma odpowiednika w dotychczasowej ofercie. Za korzystanie z niego trzeba będzie zapłacić 2,95 euro miesięcznie. W tej cenie będą dwa darmowe przelewy. Później za każdy będzie pobierana opłata 1 euro. Doładowanie kartą kosztować będzie 1 proc. a transakcje walutowe – 2 proc., tak samo jak wypłata gotówki z bankomatu.
Nie zmieni się nazwa planu Premium, podobnie jak miesięczna opłata za korzystanie z niego, wynosząca 14,95 euro. W tej cenie Monese gwarantuje 200 przelewów, wypłaty z bankomatów do 1 tys. euro i nieograniczone przewalutowania transakcji kartą. Natomiast dotychczasowy plan Classic zmieni się w plan Cashback. Opłata za korzystanie z niego będzie wynosić 7,95 euro, czyli tak jak dotychczas, ale np. liczba darmowych przelewów krajowych zmniejszy się ze 100 do zaledwie 10.
Monese to fintech kierujący usługi m.in. do osób, które nie mają stałego adresu zamieszkania w Wielkiej Brytanii czy Unii Europejskiej, a potrzebują rachunku do rozliczeń. Posiada licencję instytucji pieniądza elektronicznego wydaną w Wielkiej Brytanii oraz Belgii.