
Tauron szacuje, że do końca roku liczba klientów, którym przekaże dokumenty w formie elektronicznej, przekroczy milion, co ma się przyczynić do wyeliminowania blisko 150 ton papierowych wydruków
Tauron, jeden z największych w Polsce dostawców energii, poinformował, że w komunikacji z już ponad 700 tys. swoich klientów (gospodarstw domowych i firm) wykorzystuje technologię blockchain. Jak szacuje, do końca tego roku liczba tak obsługiwanych klientów może przekroczyć milion.
Klienci Tauronu, którzy zdecydują się na taką formę, mogą otrzymać i przeglądać online swoją umowę z dostawcą energii. Za pewność i niezmienność treści dokumentów odpowiada właśnie technologia blockchain, która spełnia standardy tzw. trwałego nośnika, czyli jest formą korespondencji z klientami zgodną z unijnymi przepisami oraz najwyższymi standardami bezpieczeństwa.
Jak podaje Tauron, od momentu wprowadzenia takiej opcji, na e-dokumenty decyduje się niemalże co drugi klient. Osiągnięcie prognozowanego na ten rok pułapu miliona klientów, którym dokumenty przekazywane będą z wykorzystaniem blockchaina, ma doprowadzić do wyeliminowania, tylko w tym roku, blisko 150 ton papierowych wydruków.
Blockchain to architektura przechowywania informacji w formie elektronicznej, w sposób gwarantujący niezmienność danych historycznych. Technologia ta gromadzi treści w formie zdecentralizowanej i rozproszonej, w której wszystkie zdarzenia są rejestrowane. Z takich rozwiązań korzysta się m.in. w bankowości, o czym niejednokrotnie mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl.
Decyzję o szerokim wykorzystaniu blockchaina w celu ograniczenia konieczności przesyłania umów w formie papierowej Tauron ogłosił w 2022 r., po pozytywnych wynikach pilotażowego wdrożenia tej technologii. Rozwiązanie zostało przygotowane przy wsparciu polskiego fintechu Billon, na bazie opracowanej przezeń technologii Billon Blockchain.