Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Niemcy chcą wprowadzić obowiązek przyjmowania płatności bezgotówkowych

Postulat wprowadzenia obowiązku akceptacji przynajmniej jednej formy płatności elektronicznych ma znaleźć się w umowie koalicyjnej nowego rządu Niemiec

Niemieckojęzyczna gazeta Well am Sonntag opublikowała rozmowę z politykiem partii SPD Michaelem Schrodim, który w nowej koalicji rządzącej Niemcami ma odpowiadać m.in. za sprawy finansowe. W rozmowie tej polityk stwierdził, że jest za prawdziwą wolnością wyboru w transakcjach płatniczych. W praktyce ma się to objawiać tym, że przedsiębiorcy akceptujący dziś tylko gotówkę będą musieli jednocześnie przyjmować płatności przy pomocy przynajmniej jednego narzędzia elektronicznego.

Przeczytajcie także: Zgłoście się do nagród Cashless Fintech 2025

Gazeta donosi, że postulat dotyczący obowiązku przyjmowania płatności bezgotówkowych ma się znaleźć w dokumencie końcowym grupy roboczej ds. budżetu, podatków i finansów, funkcjonującej w ramach negocjacji koalicyjnych. Wprowadzenie tego rozwiązania ma jednocześnie przyczynić się do zwalczania oszustw podatkowych w sektorach, w których intensywnie wykorzystywana jest gotówka, a więc np. w gastronomii.

Warto przypomnieć, że podobne przepisy swego czasu, jeszcze za poprzedniej koalicji rządzącej, przyjęto również w Polsce. Choć wprowadzają one obowiązek przyjmowania płatności bezgotówkowych (bez wskazywania w jakiej formie), to niewypełnienie go nie wiąże się z żadnymi sankcjami.

Przeczytajcie także: Pierwsze karty bez paska magnetycznego już na polskim rynku

A jeśli już przy Niemcach jesteśmy, to warto wspomnieć, że niedawno wystartował tam program rozwoju sieci akceptacji kart płatniczych, podobny do tego, jaki w Polsce prowadzi fundacja Polska Bezgotówkowa. Zasady, obowiązujące w niemieckim programie są wzorowane na tych, jakie stosowane są u nas. Więcej na ten temat w tekście W Niemczech uruchomiono program wzorowany na Polsce Bezgotówkowej.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies