Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Ciekawy trend w bankowości spółdzielczej: rebranding i rezygnacja z BS w nazwie

BS z Aleksandrowa Łódzkiego właśnie zmienia się w Auret Bank. To kolejny przykład trendu polegającego na rezygnacji przez instytucje spółdzielcze ze swoich tradycyjnych nazw

Bank Spółdzielczy w Aleksandrowie Łódzkim zmienia nazwę. Wkrótce będzie funkcjonował jako Auret Bank. Instytucja otrzymała już zgodę Komisja Nadzoru Finansowego. Oficjalnie zmiana nastąpi zaś od momentu wpisu do KRS, co – jak mają nadzieję przedstawiciele banku – może nastąpić 1 września.

– Zmiana będzie polegała na nadaniu nazwy – Auret Bank, wprowadzeniu nowego logo, odświeżeniu wizerunku naszych placówek oraz wprowadzaniu nowoczesnej mobilnej oferty dla wszystkich klientów, przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowych wartości – wskazuje Mariusz Łabęcki, wiceprezes Banku Spółdzielczego w Aleksandrowie Łódzkim.

Przeczytajcie także: Polski fintech Braight ma nowego właściciela

Zapytane przez serwis cashless.pl o kontekst zmiany władze banku tłumaczą, że główną motywacją jest wyróżnienie się pośród innych banków spółdzielczych. Na podobnym terenie co Bank Spółdzielczy w Aleksandrowie działa również kilka innych banków z dwóch zrzeszeń (SGB i BPS). Potencjalni klienci nierzadko nie rozróżniają tych instytucji i traktują poszczególne banki spółdzielcze jako placówki tej samej sieci.

– Zmiana nazwy i logo Banku wynika z naturalnej potrzeby rozwoju i dopasowywania się do zmieniających się czasów. Jest odzwierciedleniem działań zmierzających do budowania mocnej marki bankowej na rynku lokalnym. To chęć stworzenia czytelniejszej i bardziej precyzyjnej komunikacji z klientem, połączonej z ujednoliceniem oznakowania placówek, rozpoznawalnością działań marketingowych pod nową marką. Wszystko to ma doprowadzić do zwiększenia rozpoznawalności i znajomości marki – zaznacza Mariusz Łabęcki.

Przeczytajcie także: Nowe funkcje w iPKO biznes

Nowa marka z jednej strony ma przywodzić na myśl ponadczasową wartość, trwałość i zaufanie, czego symbolem jest złoto, którego łacińska nazwa to aurum. Z drugiej strony instytucja chce podkreślić relacyjność swoich działań, aktywność na rzecz lokalnej społeczności i dawanie wartości klientom – dlatego drugim elementem służącym do utworzenia nazwy było angielskie return (jako zwrot z inwestycji). Nowe logo wygląda zaś tak:

Po rebrandingu Auret Bank pozostanie bankiem spółdzielczym, z polskim kapitałem, i nadal będzie wchodził w skład zrzeszenia BPS. Zmiana logo i nazwy nie pociągnie za sobą konieczności modyfikacji dokumentów i umów. Takie same pozostaną numery rachunków bankowych, a karty debetowe i kredytowe wydane przez bank pod starym logotypem będą honorowane aż do utraty ich ważności.

BS z Aleksandrowa Łódzkiego nie jest pierwszym bankiem spółdzielczym, który zdecydował się na rezygnację z tradycyjnej nazwy, zawierającej zwykle słowa bank spółdzielczy lub skrót BS. Warto przypomnieć, że nie tak dawno na podobny krok zdecydował się Bank Spółdzielczy Ziemi Piotrkowskiej w Piotrkowie Trybunalskim, który teraz jest naturoBankiem. Kilka lat temu w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać o rebrandingu Banku Spółdzielczego z Torunia, który stał się Nicolaus Bankiem. Od lat w Poznaniu zaś Wielkopolski Bank Spółdzielczy działa jako NeoBank.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies