Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Ciekawy trend w bankowości spółdzielczej: rebranding i rezygnacja z BS w nazwie

BS z Aleksandrowa Łódzkiego właśnie zmienia się w Auret Bank. To kolejny przykład trendu polegającego na rezygnacji przez instytucje spółdzielcze ze swoich tradycyjnych nazw

Bank Spółdzielczy w Aleksandrowie Łódzkim zmienia nazwę. Wkrótce będzie funkcjonował jako Auret Bank. Instytucja otrzymała już zgodę Komisja Nadzoru Finansowego. Oficjalnie zmiana nastąpi zaś od momentu wpisu do KRS, co – jak mają nadzieję przedstawiciele banku – może nastąpić 1 września.

– Zmiana będzie polegała na nadaniu nazwy – Auret Bank, wprowadzeniu nowego logo, odświeżeniu wizerunku naszych placówek oraz wprowadzaniu nowoczesnej mobilnej oferty dla wszystkich klientów, przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowych wartości – wskazuje Mariusz Łabęcki, wiceprezes Banku Spółdzielczego w Aleksandrowie Łódzkim.

Przeczytajcie także: Polski fintech Braight ma nowego właściciela

Zapytane przez serwis cashless.pl o kontekst zmiany władze banku tłumaczą, że główną motywacją jest wyróżnienie się pośród innych banków spółdzielczych. Na podobnym terenie co Bank Spółdzielczy w Aleksandrowie działa również kilka innych banków z dwóch zrzeszeń (SGB i BPS). Potencjalni klienci nierzadko nie rozróżniają tych instytucji i traktują poszczególne banki spółdzielcze jako placówki tej samej sieci.

– Zmiana nazwy i logo Banku wynika z naturalnej potrzeby rozwoju i dopasowywania się do zmieniających się czasów. Jest odzwierciedleniem działań zmierzających do budowania mocnej marki bankowej na rynku lokalnym. To chęć stworzenia czytelniejszej i bardziej precyzyjnej komunikacji z klientem, połączonej z ujednoliceniem oznakowania placówek, rozpoznawalnością działań marketingowych pod nową marką. Wszystko to ma doprowadzić do zwiększenia rozpoznawalności i znajomości marki – zaznacza Mariusz Łabęcki.

Przeczytajcie także: Nowe funkcje w iPKO biznes

Nowa marka z jednej strony ma przywodzić na myśl ponadczasową wartość, trwałość i zaufanie, czego symbolem jest złoto, którego łacińska nazwa to aurum. Z drugiej strony instytucja chce podkreślić relacyjność swoich działań, aktywność na rzecz lokalnej społeczności i dawanie wartości klientom – dlatego drugim elementem służącym do utworzenia nazwy było angielskie return (jako zwrot z inwestycji). Nowe logo wygląda zaś tak:

Po rebrandingu Auret Bank pozostanie bankiem spółdzielczym, z polskim kapitałem, i nadal będzie wchodził w skład zrzeszenia BPS. Zmiana logo i nazwy nie pociągnie za sobą konieczności modyfikacji dokumentów i umów. Takie same pozostaną numery rachunków bankowych, a karty debetowe i kredytowe wydane przez bank pod starym logotypem będą honorowane aż do utraty ich ważności.

BS z Aleksandrowa Łódzkiego nie jest pierwszym bankiem spółdzielczym, który zdecydował się na rezygnację z tradycyjnej nazwy, zawierającej zwykle słowa bank spółdzielczy lub skrót BS. Warto przypomnieć, że nie tak dawno na podobny krok zdecydował się Bank Spółdzielczy Ziemi Piotrkowskiej w Piotrkowie Trybunalskim, który teraz jest naturoBankiem. Kilka lat temu w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać o rebrandingu Banku Spółdzielczego z Torunia, który stał się Nicolaus Bankiem. Od lat w Poznaniu zaś Wielkopolski Bank Spółdzielczy działa jako NeoBank.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies