Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Milion terminali, ale co dalej?

W Polsce funkcjonuje obecnie ponad milion terminali płatniczych, jeszcze pięć lat temu było ich 780 tys. To imponujący przyrost, a Nexi Group jest szczególnie dumna z osiągnięcia Polskich ePłatności, które mogą pochwalić posiadaniem ponad 236 tys. urządzeń. Rynek staje się coraz bardziej nasycony, ale co dalej z płatnościami w Polsce?

W skali europejskiej obserwujemy bardzo intensywnie zmieniające się postawy konsumentów i sposób prowadzenia biznesu przez przedsiębiorców. Z europejskiego punktu widzenia Polska jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się krajów pod względem dostępu do infrastruktury płatniczej z innowacyjnymi, a czasem unikalnymi rozwiązaniami, takimi jak P24 (kolejna spółka z Grupy Nexi), czy Blik. Na szerszym poziomie UE jasne jest, że znajdujemy się w okresie intensywnego wprowadzania innowacji zarówno w zakresie rozwiązań pro-konsumenckich, jak i wymagań przedsiębiorców.

Innowacja

Na jednym z innych kluczowych dla Nexi rynków, w Skandynawii, istnieje długa historia wczesnej adopcji i eksperymentów. Dziś to płatności biometryczne są coraz częściej wykorzystywane do weryfikacji transakcji za pomocą ApplePay w Danii i Norwegii. Dane Nexi pokazują, że 11 proc. płatników w tych krajach deklaruje tę formę jako preferowaną. Wymagania konsumentów dotyczące stale ewoluowały od płatności papierowych po cyfrowe, a rozliczenia mobilne stały się popularną metodą płatności w sklepach.

W Nexi obserwowaliśmy boom płatności mobilnych w 2022 r., przy wzroście o 185 proc. w porównaniu z 2021 r. Przewidujemy, że do końca 2023 roku wartość płatności mobilnych osiągnie w Europie 445 miliardów euro. 10 proc. konsumentów w Skandynawii już preferuje płatności mobilne – to historyczny moment, ponieważ mobilność wyprzedza gotówkę jako druga najpopularniejsza metoda płatności w Skandynawii. W Polsce 22 proc. konsumentów potwierdza, że korzysta z mobilnych płatności zbliżeniowych z wykorzystaniem technologii NFC, co wynika z danych Polski Bezgotówkowej. Potencjał płatności mobilnych nie został jeszcze w pełni wykorzystany, ponieważ blisko 47 proc. Polaków przyznało, że dopiero zamierza w przyszłości płacić smartfonem.

Rok 2022 potwierdził, że wskaźniki adopcji rozwiązań zaprojektowanych w celu rozwiązywania problemów klientów i zaspokajania potrzeb handlowców stale rosną. Nowszym tego przykładem jest technologia SoftPOS, która pozwala zamienić telefon komórkowy w terminal do płatności zbliżeniowych bez dodatkowego sprzętu.

Drivery usług

Poprzedni rok przyniósł szybki wzrost opcji BNPL, która stała się popularną metodą płatności, zwłaszcza wśród młodszych. BNPL zwiększył sprzedaż i współczynniki konwersji, przyciągając konsumentów, oferując bardziej elastyczne opcje płatności.

To szansa dla agentów rozliczeniowych na związanie kupców z marką, ale także na spotkanie z konsumentami, którzy oczekują szerokiego wachlarza usług dodanych do POS. Na naszych urządzeniach dostępnych jest ponad 20 aplikacji i jest to największa liczba usług dodanych oferowanych na rynku.
Terminal staje się wielofunkcyjnym urządzeniem oferującym liczne udogodnienia klientom, jak i sprzedawcom. Ulepszenia w przetwarzaniu danych oznaczają, że analityka stała się powszechna - generowanie informacji i raportów dotyczących zachowań klientów jest prostsze i szybsze. Umożliwiają one mniejszym firmom konkurowanie z większymi.

Klucz: R&D

Inoowacja w codziennym życiu, idaca w parze z bezkompromisowym fokusem na potrzebach klienta: oto nasza idea innowacji. Sprawiamy, że codzienne korzystanie z technologii jest proste, a jednocześnie zwracamy baczną uwagę na bezpieczeństwo, integrację i zarządzanie.
Dlatego stawiamy nie tylko na rekrutację, ale również na kształcenie i rozwój talentów w Europie, w tym w Polsce. Na przykład w Katowicach otworzyliśmy Nexi Digital Hub, którego celem jest tworzenie wysokiej jakości, wiodących produktów dla naszych działów eCommerce i Merchant Services w całej Grupe. Jest to jeden z zaledwie trzech takich hubów w Grupie Nexi. Katowice zostały wybrane ze względu na talent technologiczny, silną uczelnię i pozycję na jednym z najszybciej rozwijających się rynków płatności w UE.

Artykuł sponsorowany

KATEGORIA
FELIETONY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
Eugenio Tornaghi
Head of the CSEE w Nexi
Aktywny od:14.02.2023 · Dodał(a): 2 artykuły

Inne artykuły tego autora

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies