Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Niemal połowa klientów banków zarządza kontami z pomocą urządzeń mobilnych. Liderem rankingu ponownie ING

Wysokimi wskaźnikami mobilności mogą się pochwalić także mBank oraz Millennium

Blisko połowa (ok. 49 proc.) klientów banków działających na polskim rynku w II kw. br. zarządzała swoimi rachunkami przez urządzenia mobilne. Tak przynajmniej wynika z danych zebranych przez serwis cashless.pl. Oznacza to wzrost o blisko 1,5 pkt proc. względem analogicznego okresu 2021 roku.

Przeczytajcie także: Tpay nowym operatorem płatności w moimPZU

Po zestawieniu najświeższych danych z tymi z kwartału poprzedzającego, okaże się, że nastąpił spadek o kilka pkt proc. Od razu należy jednak dodać, że w najnowszych statystykach pojawiły się nowe banki o niskim wskaźniku mobilności – ich obecność wpłynęła na ostateczny wynik. Większość uczestników rankingu może się jednak pochwalić poprawą wyniku.

W najnowszym zestawieniu najwyższy wskaźnik mobilności ponownie osiągnął ING. Udział klientów mobilnych wśród wszystkich posiadaczy rachunków osobistych w przypadku tej instytucji wynosi 73,4 (wzrost o ok. 1 pkt proc.). Na drugim miejscu, z niewielką stratą do lidera, ponownie uplasował się mBank. W jego przypadku wskaźnik mobilności wyniósł 71,3 proc. To wynik nieco gorszy od tego zanotowanego w kwartale poprzedzającym a jest efektem wzrostu liczby nowych rachunków. Podium zamyka Millennium, który podobnie jak lider poprawił swój wynik.

Przeczytajcie także: Allegro posiada już 2 tys. automatów paczkowych

BNP Paribas, PKO BP, Santander i Pekao to kolejne banki, które miały ponad 50 proc. klientów zarządzających rachunkami przez urządzenia mobilne. Wszystkie zanotowały poprawę wskaźnika w porównaniu z poprzednim kwartałem. Oznacza to, że coraz więcej ich klientów zainteresowanych jest korzystaniem z usług finansowych na smartfonach czy tabletach.

W jaki sposób wyliczany jest wskaźnik mobilności? Podstawą pomiaru dla danej instytucji jest liczba otwartych rachunków osobistych (bez kont oszczędnościowych i walutowych) oraz liczba klientów, którzy przynajmniej raz w miesiącu logują się na konto z urządzenia mobilnego.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies