Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Blisko 8 mln. Tyle kart dodali klienci polskich banków do takich usług jak Apple Pay i Google Pay

W ciągu roku liczba kart dodanych do cyfrowych portfeli płatniczych wzrosła o ok. 2,37 mln

Klienci największych banków działających na polskim rynku dodali już do cyfrowych portfeli płatniczych blisko 8 mln kart. Dotyczy to takich narzędzi jak Apple Pay i Google Pay, a także Garmin Pay, SwatchPay, Xiaomi Pay czy Fitbit Pay. Z danych serwisu cashless.pl wynika, że w porównaniu z IV kw. 2021 roku liczba kart dodanych do zbliżeniowych płatności urosła o ok. 670 tys. W ciągu roku zwiększyła się zaś o ok. 2,37 mln.

Przeczytajcie także: Nowa aplikacja Biedronki już dostępna

Bankiem, którego klienci dodali najwięcej kart do portfeli cyfrowych, jest mBank. Instytucja podała, że na koniec I kw. w jej statystykach było ponad 1,74 mln takich kart, czyli o ponad 80 tys. więcej niż na koniec IV kw. 2021 r. Z danych cashless.pl wynika również, że jeszcze trzy banki miały więcej niż milion kart dodanych do zbliżeniowych płatności mobilnych. W tym gronie znalazły się ING, Millennium oraz Santander. Temu ostatniemu w ciągu trzech miesięcy udało się poprawić wynik o ponad 130 tys. kart.

Warto zaznaczyć, że klienci banków z Polski w rzeczywistości do portfeli cyfrowych dodali więcej kart, niż wynika to z danych zebranych przez cashless.pl. Część banków nie podaje kompletnych statystyk. Na przykład PKO BP ujawnia jedynie karty dodane do HCE (to zbliżeniowe płatności mobilne dostępne bezpośrednio w aplikacji IKO, konkurencyjne dla Apple Pay i Google Pay). Część instytucji nie aktualizuje swoich danych. Możliwe, że ich klienci zwiększyli liczbę kart dodanych do portfeli. Mowa tu np. o Citi Handlowym. Są też banki, które w ogóle nie chwalą się danymi w tym zakresie, np. Getin. W zestawieniu pojawił się też bank BNP Paribas, a zniknął z niego Plus.

Przeczytajcie także: Allegro Pay w ciągu roku urosło o 440 proc.

Na koniec należy odnotować, że liczba kart dodanych do zbliżeniowych płatności mobilnych nie jest równa liczbie klientów korzystających z tych usług. Ta druga, jak wynika z wcześniejszych analiz serwisu cashless.pl, jest niższa. Wpływ na różnice ma kilka czynników, m.in. to, że część klientów ma wiele kart, które dodają do płatności mobilnych, a z drugiej strony – ta sama karta jest czasem dodawana do różnych usług na różnych urządzeniach.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies