Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Chcą zawojować rynek płatności w Europie. Zobaczcie, jak działa kevin

Litewski fintech oferuje płatności w oparciu o open banking. Chwali się, że jego klienci mogą płacić zbliżeniowo z pominięciem karty, bezpośrednio z rachunku bankowego

Od dłuższego czasu kevin rozbudowuje swoje struktury międzynarodowe – obecnie działa na kilkunastu rynkach w Europie. Także w Polsce, gdzie na jego czele stoi Krzysztof Hejduk, w przeszłości m.in. prezes spółki mPay, a niedawno zespół fintechu nad Wisłą wzmocniła także Monika Masztakowska, wcześniej m.in. dyrektor marketingu Diners Club Polska.

Jak w praktyce działają rozwiązania oferowane przez kevina? Wyjaśnia to w rozmowie z serwisem cashless.pl Krzysztof Hejduk. Jak mówi, reprezentowana przez niego firma obsługuje płatności z wykorzystaniem open bankingu, zarówno w środowisku online jak i offline. – Jeśli chodzi o sklepy internetowe, to obecnie oferujemy klientom proces płatności identyczny pod względem wygody korzystania jak popularne szybkie przelewy typu pay by link. Różnica jest niewidoczna, tkwi w sposobie procesowania. Jednak z punktu widzenia właściciela sklepów ważne jest, że nasza usługa jest dla niego kilkakrotnie tańsza, niż pay by link – mówi Krzysztof Hejduk.

Przeczytajcie także: Z Diners Club do fintechu kevin

Jest to możliwe właśnie dzięki otwartej bankowości. Większość z dużych banków działających na polskim rynku oferuje już API, czyli interfejs, za pomocą którego fintechy takie jak kevin mogą oferować tzw. usługi PIS, a więc inicjowanie płatności bezpośrednio z rachunku bankowego klienta.

Co ciekawe kevin na swoim rodzimym rynku oferuje sklepom internetowym nowy sposób inicjowania płatności w ramach otwartej bankowości, a więc po numerze karty bankowej klienta. – Kilka pierwszych cyfr numeru karty wystarczy, aby zidentyfikować bank – wydawcę plastiku. Gdy w trakcie płatności klient zacznie wpisywać numer karty, możemy mu zaproponować alternatywny sposób sfinalizowania transakcji. Zamiast kończyć wypełnianie formatki uzupełniając dane o imię i nazwisko, datę ważności karty, itd. możemy go przenieść do jego banku, gdzie tylko zaloguje się na swoje konto i potwierdzi płatność – tłumaczy country manager kevin w Polsce.

Jego zdaniem taka płatność trwa o wiele krócej niż tradycyjna płatność kartą w internecie. Do tego jest bezpieczniejsza, bo nie wiąże się z koniecznością przekazania do sklepu danych karty a dla sklepu internetowego tańsza, bo oparta o bezpłatne przelewy bankowe. – W ciągu kilku tygodni zaoferujemy ten sposób płatności polskiemu e-commerce – powiedział Krzysztof Hejduk.

Przeczytajcie także: Krzysztof Hejduk na czele kevina w Polsce

Kolejna usługa kevina, funkcjonująca już na Litwie przy współpracy z jednym z działających tam operatorów terminali, to wykorzystujące open banking płatności w sklepach stacjonarnych. Jak tłumaczy przedstawiciel kevina, firmie udało się opracować kernel, a więc jedną z ważnych części terminala płatniczego, który pozwala inicjować transakcję zbliżeniowo. W tym celu należy zbliżyć do POS-a smartfon z zainstalowaną na nim i zintegrowaną z systemem kevina aplikacją (np. bankową albo sieci sklepów). – Dzięki technologii zbliżeniowej NFC terminal rozpozna, że jest to aplikacja korzystająca z naszego rozwiązania i zainicjuje płatność bezpośrednio z rachunku, z pominięciem systemów organizacji płatniczych – mówi Krzysztof Hejduk.

Aby tak to działało, terminale działające w sklepach stacjonarnych muszą posiadać odpowiednie oprogramowanie dostarczane przez kevina. Podobnie jak aplikacje klientów, którzy w nowy sposób chcieliby płacić (oferowane na przykład przez banki czy sieci handlowe). Zdaniem Hejduka technologia ta ma szansę upowszechnienia się w handlu stacjonarnym podobnie jak w środowisku e-commerce, bo generuje ogromne oszczędności dla właścicieli sklepów.

Country manager kevina nad Wisła zadeklarował w rozmowie z cashless.pl, że ma pierwszych klientów z Polski zainteresowanych nową technologią, wśród których znajdują się znane sklepy internetowe. Umowa z pierwszym z nich ma zostać ogłoszona w ciągu kilku najbliższych tygodni.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies