Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Prawie 22 mln płatności zbliżeniowych smartfonami w IV kw. 2018 r. Najwięcej wykonali klienci mBanku

Popularność nowej usługi na polskim rynku rośnie bardzo szybko

Z danych udostępnionych przez biura prasowe siedmiu banków detalicznych, działających na polskim rynku, wynika, że ich klienci wykonali w IV kw. ubiegłego roku prawie 22 mln zbliżeniowych transakcji mobilnych. To duży wzrost w porównaniu z III kw., gdy tych transakcji było ok. 14 mln. Z tym, że za część tego wzrostu odpowiadają klienci Santandera, którzy w IV kw. wykonali ponad 5 mln płatności, a kwartał wcześniej bank ten nie zdecydował się udostępnić swoich statystyk.

Przeczytajcie także: Timex wprowadzi zbliżeniowe płatności mobilne

Najbardziej transakcyjnych klientów mobilnych ma mBank. W okresie od października do grudnia ubiegłego roku płacili oni zbliżeniowo smartfonami w sklepach ponad 8,2 mln razy. Kwartał wcześniej wykonali 7 mln takich transakcji. Na drugiej pozycji znaleźli się klienci wspomnianego Santandera a na trzeciej Aliora i T-Mobile Usług Bankowych. Ci ostatni wykonali ponad 3,1 mln płatności.

Przeczytajcie także: Blik chwali się statystykami w Biedronce

Niestety, jak widzicie, na udostępnienie danych transakcyjnych zdecydowała się mała grupa banków. Większość, na czele z takimi instytucjami jak PKO czy ING na razie nie chce chwalić się statystykami transakcyjnymi. Ponadto trzeba podkreślić, że mBank i Pekao udostępniły jedynie dane dotyczące transakcji Google Pay i HCE. Na razie nie ujawniają więc transakcyjności klientów korzystających z Apple Pay. Prezenetowane dane świadczą o szybkiej adaptacji zbliżeniowych płatności mobilnych na polskim rynku. Poniżej szczegółowe liczby:

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies