Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Polski insurtech zwykle działa w dystrybucji i pomaga dojrzałym ubezpieczycielom. Najważniejsze wnioski z raportu cashless.pl

W raporcie "Insurtechy w Polsce, vol. 3" znajdziecie najważniejsze informacje o młodych firmach ubezpieczeniowych działających na polskim rynku, analizy, komentarze ekspertów, itd.

Z opublikowanego w ubiegłym tygodniu raportu cashless.pl pt. "Insurtechy w Polsce, vol. 3" wynika, że aż 21 na 32 analizowanych insurtechów wskazuje na dystrybucję, jako jeden z najważniejszych obszarów swojego działania. Co ciekawe podobne dane płyną z europejskiej sceny insurtechowej, gdzie również najwięcej młodych firm ubezpieczeniowych działa w obszarze dystrybucji. Jednocześnie jednak to właśnie w tym segmencie rynku odnotowuje się najwięcej nieudanych projektów insurtechowych.

Inne obszary, którymi zajmują się insurtechy działające w Polsce, to rozwój produkutu lub tzw. underwriting (analiza ryzyka ubezpieczeniowego), na które wskazało 17 podmiotów, oraz likwidacja szkód, którą wskazało 10 insurtechów.

Przeczytajcie także: Wiceprezes PKO Ubezpieczenia o planach i wynikach

Z naszego raportu wynika ponadto, że działające w Polsce insurtechy skupiają się na ubezpieczeniach majątkowych. Najwięcej firm deklaruje, że świadczy swoje usługi w ramach ubezpieczeń komunikacyjnych lub detalicznych innych niż komunikacyjne (np. ubezpieczenia mieszkania, sprzętu czy NNW). Zaledwie kilka ma przygotowane narzędzie, które mogą zainteresować działy ubezpieczeń korporacyjnych, a słabą reprezentację mają też ubezpieczenia na zdrowie (taką specjalizację wskazały zaledwie 4 podmioty) i życie (3 wskazania).

Oto podmioty, które znalazły się w głównej kategorii raportu, podzielone ze względu na podstawowy obszar działalności:

Jeśli chodzi o model biznesowy, to zdecydowana większość opisywanych instytucji działa jako dostawcy oprogramowania lub technologii dla firm ubezpieczeniowych lub pośredników. Podmioty te wybrały określony element ubezpieczeniowego łańcucha wartości, który są w stanie usprawnić dzięki swoim rozwiązaniom, i oferują wsparcie w tym zakresie dojrzałym organizacjom. Na taki model zdecydowało się 24 spośród przedstawionych w raporcie startupów. Znacznie mniej jest firm, które same mają ambicję stać się ubezpieczycielami, czy quasi-ubezpieczycielami, przejmując do firmy ubezpieczeniowej znaczną część obowiązków, a powierzając jej jedynie rolę dostawcy ochrony.

Przeczytajcie także: Signal Iduna ubezpieczy klientów biletomatu

Na temat tego, która z tych opcji jest dla startupów lepsza, wywiązała się dyskusja podczas prezentacji raportu. Czy lepiej na rynku radzą sobie tzw. enablers (czyli ci, którzy usprawniają działanie ubezpieczyciela) czy tzw. attackers (którzy w pewien sposób z ubezpieczycielem rywalizują o klientów). Zdaniem panelistów lepiej dla startupu, aby przyjął strategię "enablera", a więc był dostawcą rozwiązania dla ubezpieczyciela czy pośrednika, bo w ten sposób może sobie zapewnić pewniejszy byt. Przytłaczająca większość "attackerów" ostatecznie upada, nie wytrzymując konkurencji z dojrzałymi organizacjami. Ale jednocześnie warto zauważyć, że sześć z ośmiu europejskich insurtechowych jednorożców to podmioty, które swoje usługi kierują właśnie bezpośrednio do klientów, a zaledwie dwa usprawniają działanie ubezpieczycieli…

A jeszcze więcej informacji na temat insurtechów działających w Polsce, analizy i komentarze ekspertów znajdziecie w raporcie dostępnym pod kliknięciu w poniższy baner. Partnerami raportu są PZU i Uniqa, a wsparcie merytoryczne zapewnił fundusz astorya.vc.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies