Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
W Unilinku za polisy zapłacicie w miesięcznych ratach. Za rozwiązaniem stoi insurtech HiPRO

Z kolei we współpracy z fintechem Sparados HiPRO oferuje ubezpieczycielom i dystrybutorom karty wirtualne z określonym przez nich wizerunkiem

Insurtech HiPRO uruchomił rozwiązanie ratalne dla największej polskiej multiagencji – Unilinka. Dzięki niemu klienci kupujący u agenta polisy od dowolnego ubezpieczyciela będą mogli rozłożyć swoje zobowiązanie na miesięczne raty. Narzędzie będzie działało pod nazwą UniRatka.

Finansowanie będzie można uzyskać zarówno podczas wizyty u agenta, jak i podczas zdalnego zakupu ubezpieczenia. Zawarcie umowy nie wymaga dostarczania informacji o zarobkach ani sporządzania papierowej dokumentacji. Klient podpisuje wniosek kodem z wiadomości SMS. Minimalna wartość polisy, którą można rozbić na raty, to 500 zł, a maksymalna to 9500 zł.

Przeczytajcie także: Bot od Trasti sprzeda polisę na czacie

Cały proces zawarcia umowy obsługuje HiPRO, natomiast samego finansowania udziela współpracująca z insurtechem instytucja pożyczkowa. – Rozwiązanie jest znacznie bardziej elastyczne niż standardowo oferowane przez ubezpieczycieli rozbicie płatności na 2 lub 4 raty, a także wiąże się z nawet dwukrotnie niższymi kosztami finansowania – zapewnia w rozmowie z serwisem cashless.pl Tomasz Kasprzak, szef insurtechu.

HiPRO to polski startup, który dostarcza rozwiązanie do finansowania składek ubezpieczeniowych łączące klientów, zakłady ubezpieczeń i dystrybutorów z instytucjami pożyczkowymi i kredytowymi. W gronie tych ostatnich znajdują się obecnie Wonga i Drobna Ratka, a toczą się rozmowy z jednym z banków. Z kolei po stronie ubezpieczeniowej z usług HiPRO korzysta kilka zakładów ubezpieczeniowych, a także spore grono multiagencji, w tym największe rynkowe porównywarki ubezpieczeń: Rankomat, Mubi i Punkta. Na rozwiązaniu HiPRO bazuje też oferta 6 rat 0 proc. dostępna dla klientów insurtechu Trasti.

– W dobie popularności modelu abonamentowego ubezpieczenia pozostają jednym z ostatnich zobowiązań płaconych z góry za cały rok. Rozbicie składki na 10 czy 12 rat jest dla klienta wygodniejsze, a przy tym sprawia, że może on sobie pozwolić na szerszą, a więc lepszą ochronę – wskazuje szef HiPRO. – Jednocześnie badania rynkowe pokazują, że osoby z pozytywnym scoringiem kredytowym wykazują się niższą szkodowością. Klienci, sprawdzeni pod tym kątem przy okazji udzielania finansowania, są więc też atrakcyjną grupą dla ubezpieczycieli – dodaje Tomasz Kasprzak.

Narzędzie HiPRO może zostać zintegrowane za pomocą API z systemem partnera sprzedającego polisy, dzięki czemu opcja rozłożenia na raty pojawi się bezpośrednio w jego narzędziach sprzedażowych. Sprzedawca może też oferować raty bez integracji systemów, korzystając z przygotowanej przez insurtech platformy hipro12.pl. HiPRO proponuje rozkładanie płatności na 6, 10 lub 12 rat.

Przeczytajcie także: YU! wprowadza ubezpieczenie dla aut z niskimi przebiegami

Przy okazji warto odnotować, że oprócz systemu sprzedaży ratalnej, który jest głównym filarem działalności HiPRO, insurtech rozwija także narzędzia z zakresu wsparcia sprzedaży. We współpracy z polskim fintechem Sparados proponuje podmiotom zarządzającym sieciami dystrybucyjnymi usługę błyskawicznego wydawania kart wirtualnych, na które przelewane mogą być bonusy i nagrody w konkursach sprzedażowych. W rezultacie sprzedawca, który spełni określone warunki, np. sprzeda ustaloną liczbę polis danego typu, może niemalże od razu dostać nagrodę w postaci środków na karcie. Jest to rozwiązanie znacznie bardziej elastyczne niż np. często wykorzystywane w takich okolicznościach bony zakupowe do wybranej sieci sklepów.

Wirtualną kartę użytkownik dodaje do portfela Google Pay lub Apple Pay i może od razu zacząć nią płacić w sklepach. Ważnym atutem z punktu widzenia ubezpieczyciela czy multiagencji organizującej konkurs jest możliwość ustalenia wizerunku karty, a więc umieszczenia na niej logo podmiotu czy dowolnego przekazu marketingowego.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies