Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Zaskakujący przetarg na płatności mobilne w Krakowie – nowe informacje

Władze miasta twierdzą, że ze względu na szybki wzrost sprzedaży biletów przez komórki nie mogły postąpić inaczej niż ogłosić postępowanie przetargowe na wybór jednego operatora płatności mobilnych

Wczoraj doniosłem Wam o zaskakującym przetargu na operatora płatności mobilnych w Krakowie. Zaskakującym z dwóch powodów. Pierwszy to tempo, w jakim ma dojść do jego rozstrzygnięcia. Przetarg ogłoszono dwa dni temu. Firmy zainteresowane świadczeniem mobilnej sprzedaży biletów komunikacji miejskiej swoje oferty mają złożyć jeszcze przed świętami. A już 1 stycznia przyszłego roku zwycięzca postępowania powinien zacząć dystrybucję biletów przez aplikację.

Przeczytajcie także: Płatności HCE już dostępne w aplikacji HAIZ

Krakowski przetarg jest zaskakujący także dlatego, że władze miasta chcą wybrać tylko jedną firmę, która będzie mogła sprzedawać bilety mobilnie. Dziś takie firmy są trzy: moBiLET, mPay i SkyCash. Wyłączność przyznawana jednemu operatorowi to nie jest w mojej opinii dobry pomysł. Choćby dlatego, że przy jakiejkolwiek awarii jego systemu uniemożliwia skorzystanie z usługi. Więcej na temat krakowskiego przetargu przeczytacie tutaj.

Tymczasem dziś na jego temat udało mi się porozmawiać z przedstawicielem krakowskiego Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu, który ogłosił postępowanie. Zdaniem Piotra Hamarnika z biura prasowego tej instytucji ZIKiT musiał zorganizować przetarg w takiej a nie innej formie ze względu na szybki wzrost sprzedaży biletów przez smartfony. – Przychody firm z tego tytułu wzrosły na tyle, że operatorów nie możemy już wyłaniać z wolnej ręki, tak jak dotychczas. Nasz zespół prawny ocenił, że przepisy o zamówieniach publicznych wymagają od nas ogłoszenia przetargu i wyłonienia jednego zwycięzcy. Długo szukaliśmy sposobu, który pozwoliłby pozostawić obecnie funkcjonujące rozwiązanie, a z którego mieszkańcy są zadowoleni. Niestety przepisy krajowe na to nie pozwalają – stwierdził Piotr Hamarnik.

Przeczytajcie także: Pekao wprowadza Masterpassa do PeoPay

Dodał, że ZIKiT przeprowadził kwerendę w innych miastach i wynika z niej, że polskie aglomeracje albo już wprowadziły takie rozwiązanie, jakie od stycznia zacznie obowiązywać w stolicy Małopolski, albo się nad tym zastanawiają. Władze Krakowa są też zdania, że przetarg uda się rozstrzygnąć przed końcem bieżącego roku. – Ogłoszony przez ZIKiT przetarg to postępowanie siedmiodniowe. Nie można więc się od niego odwoływać a w razie gdyby nie zgłosił się w jego ramach żaden oferent, mamy jeszcze czas na ogłoszenie kolejnego przetargu – mówi przedstawiciel ZIKiT.

Jego zdaniem gdyby jednak do 1 stycznia przyszłego roku nie udało się wybrać zwycięskiego operatora płatności mobilnych, mieszkańcy Krakowa i turyści odwiedzający to miasto nie zostaną pozbawieni możliwości zakupu biletu przez smartfony. – Współpracujemy z operatorem Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej, który również oferuje aplikację mobilną. Dziś można za jej pośrednictwem kupować bilety w Krakowie i po 1 stycznia 2017 roku ta możliwość pozostanie – podkreśla Piotr Hamarnik.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies