Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Ważny wyrok w sprawie tzw. trwałego nośnika. Komunikat o zmianie regulaminu bank może wysyłać mejlem

Ale przekazanie informacji o nowym cenniku czy warunkach prowadzenia rachunku jedynie przez komunikator w serwisie transakcyjnym jest niezgodne z przepisami

Pamiętacie, ile śmiechu wywołała akcja BZ WBK, który w ubiegłym roku paru milionom swoich klientów wysłał nowe regulaminy i tabele opłat na płytach CD? To efekt braku jednoznacznej wykładni czym jest tzw. trwały nośnik, na którym banki są zobowiązane przekazywać klientom informacje o ważnych zmianach w ofercie. Wczorajszy wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej może w tym temacie wiele wyjaśnić.

Przeczytajcie także: Rachunek założycie przez połączenie wideo

A więc wydaje się, że pierwsze i najważniejsze jest to, iż Trybunał uznał wiadomość wysłaną pocztą elektroniczną za trwały nośnik. Czyli bank może wysłać informację o nowym regulaminie czy stawkach opłat w wiadomości e-mail pod warunkiem, że ma na to zgodę swojego klienta. Jednak przekazanie tych informacji jedynie za pośrednictwem komunikatora w serwisie transakcyjnym jest niewystarczające. Jak stwierdził TS, taka forma przekazania regulaminów może uchodzić jedynie za ich udostępnienie. A to za mało.

Przeczytajcie także: Rekord liczby zmieniających bank przez Ognivo

Wyrok TS może mieć też znaczenie dla banków z Polski. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi kilka spraw wyjaśniających, czy instytucje finansowe należycie wypełniają obowiązki informacyjne wobec swoich klientów. Wspomniana ubiegłoroczna decyzja BZ WBK, aby wysłać nowe regulaminy do użytkowników rachunków właśnie na płytach CD, była zapewne spowodowana obawą iż inna forma przekazania komunikatu zostanie zakwestionowana przez władze.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies