Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Czy dla kart w internecie jest jeszcze ratunek? Wciąż nie chcecie z nich tam korzystać

Statystyki NBP pokazują, że bardzo rzadko do płatności za zakupy w sieci używacie kart bankowych

Pod kilkoma względami polski rynek płatniczy może zostać uznany za charakterystyczny, ale pod jednym w szczególności: w płatnościach internetowych karty przegrywają z innymi instrumentami, np. przelewami typu pay by link. Szybkie przelewy elektroniczne chyba nigdzie na świecie nie zdobyły takiej popularności jak w Polsce i chyba nigdzie na świecie karty bankowe nie mają tak małego udziału w środowisku e-commerce.

Przeczytajcie także: Wpłaty to przyszłość bankomatów w Polsce

Dane Narodowego Banku Polskiego za I kw. bieżącego roku pokazują, że jak na razie nic się w tym temacie specjalnie nie zmienia. W okresie od stycznia do marca wykonaliście ok. 8,7 mln płatności kartami w sieci, na łączną wartość nieznacznie przekraczającą 1,5 mld zł. Dla porównania wszystkich płatności bezgotówkowych kartami w tym okresie było ponad 700 mln a ich wartość osiągnęła 48 mld zł.

Trochę lepiej dla kart ta statystyka wygląda, jeżeli odniesiemy ją do wartości handlu internetowego w Polsce. Specjaliści szacują, że w tym roku kupicie tam usługi i towary o wartości ok. 35 mld zł. Gdyby w kolejnych kwartałach płatności kartami w sieci było tyle co w okresie od stycznia do marca, to w całym 2016 r. miałyby one wartość ok. 6 mld zł. W takim ujęciu mniej więcej co piąta płatność za zakupy w internecie byłaby dokonywana przy pomocy karty.

Przeczytajcie także: Mocarstwowe plany Polskich ePłatności

Statystyki te wskazywać mogą na to, że usługa chargeback nie jest wystarczającą zachętą do tego, aby za produkty i usługi w sieci płacić plastikiem. Dla internautów ważniejsza jest wygoda i szybkość transakcji a pod tym względem kartom wciąż daleko do pay by linków. Organizacje płatnicze powinny więc chyba pospieszyć się z wdrażaniem swoich rozwiązań ułatwiających korzystanie z kart w internecie, takich jak Checkout czy MasterPass, jeżeli chcą w polskim e-commerce odgrywać ważniejszą rolę niż dotychczas. Zwłaszcza, że na horyzoncie powinny dostrzegać nowe zagrożenie, czyli Blika. Jego sieć akceptacji szybko się rozrasta a pod względem wygody korzystania w internecie jeszcze przebija pay by linki.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies