Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Kupując w sieci nadal najchętniej wybieracie płatność „za pobraniem”

Po 4 miesiącach 2015 r. Poczta Polska odnotowała 27-proc. wzrost liczby przesyłek z usługą „za pobraniem”

To informacje z biura prasowego Poczty Polskiej. Dane dotyczą okresu styczeń-kwiecień tego roku i analogicznego okresu roku ubiegłego. Pokazują, że mimo upowszechnienia kart płatniczych i rozwoju płatności mobilnych, za coraz częstsze zakupy w internecie nadal wolicie płacić gotówką po przysłaniu produktu do domu.

Przeczytaj także: Nie boicie się płacić podając dane logowania na konto

Dla sprzedawców ten wybór nie jest neutralny, bo wydłuża okres oczekiwania na pieniądze za zakupiony przez klienta i dostarczony przez listonosza czy kuriera towar. Jak długo trzeba czekać na wpłatę u poszczególnych firm kurierskich?

W rankingu wygrywa Poczta Polska. Gdy przesyłka „za pobraniem” trafi do adresata i ten za nią zapłaci, środki trafiają na konto sklepu najpóźniej w ciągu dwóch dni roboczych. Jak zapewnia PP okres ten może być krótszy, ale zależy to od wielu czynników, między innymi od godzin doręczenia paczki i tego, z usług którego banku korzysta sklep.

W DPD wszystkie przesyłki pobraniowe rozlicza się w cyklach tygodniowych. Na przykład pobrania z paczek doręczonych od poniedziałku do niedzieli, DPD zwraca w czwartek następnego tygodnia.

Przeczytaj także: Przelewy ekspresowe maj 2015 r. – raport cashless.pl

W UPS termin zwrotu pobrań to maksymalnie 7 dni roboczych po dacie doręczenia przesyłki, a w DHL Express standardowy czas zwrotu pobrania to 6 dni roboczych po dniu doręczenia przesyłki. W K-EX czas zwrotu pobrania jest najdłuższy, ponieważ wynosi aż 14 dni kalendarzowych.

Według ostatniego raportu Agito, wśród płatności wybieranych przez jego klientów prowadzi „tradycyjny przelew”. W ten sposób zakupy robi 48 proc. osób korzystających z usług tego e-sklepu.
Klienci Agito wybierają również:

· Płatności za pobraniem – 35 proc.
· Przelewy online – 12 proc,
· Karty płatnicze - 3,7 proc.
· Raty Santander i PayU – 1 proc.
· Karty podarunkowe - 0,3 proc.

Wzrost zainteresowania płatnościami za pobraniem, o czym donosi Poczta, może wynikać z nowych regulacji Komisji Nadzoru Finansowego, dotyczących płatności kartami w internecie. Zgodnie z nimi od początku lutego każda transakcja kartą w sieci musi być autoryzowana dwoma zabezpieczeniami.

W praktyce oznacza to, że banki mogą oferować transakcje kartami w sieci, jeśli wdrożyły system 3D Secure. To technologia autoryzacji transakcji hasłem sms-owym na tej samej zasadzie, jak potwierdza się przelewy jednorazowe w systemach transakcyjnych banków. W wielu instytucjach system ten działa słabo i zniechęca klientów do płatności kartami. Ci szukają więc alternatyw i być może dlatego wybierają częściej pobranie.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies