Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Mastercard rezygnuje z Masterpassa. Docelowo rozwiązanie zostanie zastąpione technologią Click to Pay

Click to Pay to nowy standard płatności w internecie kartami różnych organizacji

Jedna z dwóch najważniejszych na polskim rynku organizacji płatniczych powoli rezygnuje ze swojego cyfrowego portfela, czyli Masterpassa. Docelowo rozwiązanie to zostanie zastąpione technologią Click to Pay, która oparta jest na międzynarodowym standardzie płatności kartami w internecie, opracowanym przez EMVco (konsorcjum powołane przez organizacje płatnicze). Jednym z ostatnich portfeli Masterpass, dostępnym na polskim rynku, jest ten oferowany przez mPay. Jak niedawno pisaliśmy, mPay właśnie ogłosił wycofanie go z oferty już 1 lipca bieżącego roku.

Przeczytajcie także: VeloBank przejęty

Natomiast nowy standard Click to Pay umożliwia przeprowadzenie transakcji bez potrzeby wpisywania danych takich jak data ważności, kod CVV, imię i nazwisko posiadacza czy numer karty. Klient jest rozpoznawany za pomocą adresu mailowego czy numeru telefonu, a weryfikację ułatwia hasło lub ustawienie urządzenia, z którego zleca się transakcję, jako zaufanego. Użytkownik podczas płacenia otrzymuje dostęp do kart, wybiera jedną z nich i może szybciej zakończyć proces płatności

Przeczytajcie także: Poczta rejestruje logo Pocztomat

Kilka miesięcy Fundacja Polska Bezgotówkowa podjęła się popularyzacji narzędzia Click to Pay. Informowano wówczas, że wdrożenie wspólnego dla Visy i Mastercarda rozwiązania zadeklarowali m.in. Autopay, eService, Fiserv Polska, Paynow, PayU, Przelewy24, Tpay, Worldline oraz ZEN.com. Kolejnym etapem realizacji projektu ma być wdrożenie Click to Pay przez wybrane marki zakupowe.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies