Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Visa poszerza ofertę usług dodanych. Nowe narzędzia mają ograniczać liczbę i skalę oszustw

Nowe rozwiązania mają być dostępne dla klientów jeszcze w pierwszej połowie 2024 roku

Visa poinformowała o poszerzaniu oferty usług dodanych. Organizacja zaoferuje klientom nowe rozwiązania z zakresu zarządzania ryzykiem i zapobiegania oszustwom, w których wykorzystano sztuczną inteligencję.

Przeczytajcie także: Amazon ma zapłacić blisko 32 mln zł kary

Visa oferuje obecnie około 200 usług dodanych w pięciu kategoriach: akceptacja, doradztwo, wydawnictwo, otwarta bankowość i ochrona. Dwie nowości należą do tej ostatniej (Visa Protect) i zostały zaprojektowane w celu ograniczenia liczby oszustw związanych z przelewami natychmiastowymi z konta na konto oraz płatnościami w internecie, a także transakcjami zarówno w obrębie sieci Visa, jak i poza nią.

Amerykańska firma precyzuje, że rozwiązania Visa Advanced Authorization (VAA) i Visa Risk Manager (VRM) obejmą płatności nie tylko jej kartami. Zestaw narzędzi do zarządzania ryzykiem będzie dzięki temu niezależny od schematu sieci. W efekcie wydawcy kart mogą wzmocnić ochronę, uprościć procesy dotyczące bezpieczeństwa i obniżyć koszty.

Przeczytajcie także: Robinhood wprowadzi Gold Card

Kolejna usługa ma chronić w czasie rzeczywistym płatności realizowane między kontami, w tym transakcje P2P. Dzięki modelom opartym m.in. na uczeniu maszynowym, system szacuje ryzyko w czasie rzeczywistym i pomaga instytucjom finansowym zapobiegać oszustwom poprzez automatyczne blokowanie nieprawidłowych transakcji.

Visa podała też, że w zeszłym roku pomogła zablokować transakcje oszukańcze o wartości 40 miliardów dolarów – prawie dwukrotnie więcej niż w roku poprzedzającym. W ciągu ostatnich pięciu lat firma wydała 10 miliardów dolarów na technologie pozwalające ograniczać skalę oszustw. Nowe rozwiązania mają być dostępne dla klientów jeszcze w pierwszej połowie 2024 roku.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies