Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
mBank na czele zestawienia banków z największym udziałem klientów mobilnych. Powiększył przewagę nad ING

mBank utrzymał, zdobytą w poprzednim badaniu, pozycję lidera w zestawieniu pokazującym udział klientów mobilnych w liczbie posiadaczy rachunków osobistych. Kolejne miejsca zajęły ING oraz Millennium

Z wyliczeń serwisu cashless.pl wynika, że w IV kw. ubiegłego roku liderem zestawienia, prezentującego wskaźniki mobilności banków działających na polskim rynku, był mBank z wynikiem 76,4. To rezultat lepszy od tego zanotowanego w kwartale poprzedzającym, gdy odczyt dla mBanku wyniósł 75,3. mBankowi udało się przy tym powiększyć przewagę nad drugim w zestawieniu ING, którego wskaźnik mobilności w IV kw. 2023 r. nieznacznie zmniejszył się do 75,1.

Przeczytajcie także: Szymon Midera powołany na prezesa PKO BP

Wskaźnik mobilności klientów wyliczamy co kwartał na podstawie informacji zbieranych w biurach prasowych banków. Wykorzystujemy do tego statystyki dotyczące liczby otwartych rachunków osobistych (bez kont oszczędnościowych i walutowych) oraz liczby klientów, którzy przynajmniej raz w miesiącu logują się na konto z urządzenia mobilnego. Wskaźnik pokazuje więc w procentach, ilu posiadaczy rachunków w danym banku zarządza nimi za pomocą np. smartfonów.

Przeczytajcie także: InPost nawiązał współpracę z Mastercardem i Visą

Podium w naszym zestawieniu zamyka Millennium z wynikiem 71,2, co także oznacza poprawę względem rezultatu zanotowanego na koniec września. Tylko tym trzem bankom udało się przekroczyć próg 70 proc. Zdecydowana większość uczestników zestawienia poprawiła wynik z III kw. Średnio na rynku to już niemal 57 proc. Oznacza to, że więcej niż połowa klientów banków z Polski zarządza rachunkami z urządzeń mobilnych. W ciągu roku ich udział w całej populacji klientów wzrósł o 4,4 pkt. proc.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies