Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Mastercard partnerem Last Mile Solutions. Płatności za ładowanie pojazdów elektrycznych mają być łatwiejsze

Współpraca będzie realizowana w zgodzie z unijnymi przepisami AFIR

Mastercard poinformował o nawiązaniu współpracy z firmą Last Mile Solutions. Jej efektem ma być wprowadzenie niebawem na rynek uniwersalnego rozwiązania ułatwiającego płatności za ładowanie pojazdów elektrycznych.

Przeczytajcie także: Fintech PragmaGO przejmuje spółkę Monevia

Firma Last Mile Solutions oferuje klientom platformę do zarządzania procesami ładowania pojazdów elektrycznych i rozliczania tych sesji (firma dostarcza partnerom m.in. terminale płatnicze do stacji ładowania). Mogą z niej korzystać np. operatorzy stacji ładowania. Rozwiązania tego gracza dostępne są w wielu krajach Europy.

Wdrożenia, które będą prowadzić wspomniane podmioty, umożliwią operatorom powiązanie istniejących już stacji ładowania z terminalami płatniczymi różnych marek, bez konieczności podejmowania dużych działań integracyjnych. Nowa bramka płatnicza pozwoli uprościć przetwarzanie transakcji. Wszystko to ma być realizowane w zgodzie z unijnym rozporządzeniem AFIR, które niebawem wejdzie w życie.

Przeczytajcie także: Nowa funkcja w aplikacji Jakdojade

Na temat tych przepisów mogliście już przeczytać w serwisie cashless.pl. Wymuszają one stosowanie terminali płatniczych przy wszystkich nowo powstających urządzeniach zlokalizowanych wzdłuż transeuropejskiej sieci transportowej. Można zatem zakładać, że w perspektywie kilku lat terminale płatnicze staną się standardowym wyposażeniem ładowarek. Dzisiaj wygląda to inaczej – aby zapłacić za ładowanie, kierowca musi mieć kartę lub aplikację operatora stacji. Zmusza to posiadaczy samochodów elektrycznych do rejestrowania się w usługach wielu graczy obecnych na rynku.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies