Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Trasti wytrenowało boty do sprzedaży i obsługi ubezpieczeń. Klient będzie mógł kupić polisę na czacie

Inne pracujące dla Trasti boty analizują zdjęcia pojazdów i przyjmują zgłoszenia sprzedaży ubezpieczonych aut

W ciągu najbliższych tygodni Trasti planuje uruchomić bota konwersacyjnego, za pomocą którego klienci będą mogli kupować polisy insurtechu – dowiedział się cashless.pl. Narzędzie będzie działało w ramach komunikatora Messenger. Podczas czatu użytkownik będzie mógł wybrać zakres polisy, zawrzeć umowę ubezpieczenia i opłacić składkę. Oparty na silniku ChatGPT bot pomoże klientowi w przejściu tego procesu, prowadząc z nim rozmowę.

Przeczytajcie także: YU! wprowadza ofertę dla aut o niskim przebiegu

W pierwszej kolejności udostępniony przez Trasti bot skupi się na sprzedaży polis. Insurtech pracuje jednak nad dalszym udoskonalaniem tego narzędzia, tak aby automat był w stanie odpowiedzieć również na pytania klientów dotyczące ogólnych warunków ubezpieczenia.

Warto wspomnieć, że zespół Trasti wytrenował także dwa inne boty, pracujące w tzw. back office. Jeden z nich analizuje umowy kupna-sprzedaży przesyłane przez klientów, czerpie z nich dane i przypisuje do konkretnej polisy. W rezultacie pracownikowi insurtechu pozostaje już tylko zatwierdzić zmianę statusu umowy.

Drugi zaś wspomaga zespół Trasti w analizie zdjęć pojazdów zgłaszanych do autocasco. Przy zawieraniu tego typu umowy ubezpieczyciel wymaga od klienta przesłania fotografii auta, aby ocenić, czy nie jest ono już uszkodzone. Bot sprawdzi zdjęcia pod kątem tego, czy są aktualne oraz czy nie były modyfikowane, a znajdujący się na nich pojazd "obejrzy", sprawdzając jego stan.

Przeczytajcie także: Simplea wchodzi do Polski

Trasti to polski insurtech, sprzedający ubezpieczenia komunikacyjne słoweńskiej firmy Zavarovalnica Triglav. Podmiot wystartował w marcu 2021 r., a więc niespełna trzy lata temu. W tym czasie przekonał do siebie blisko 300 tys. klientów, z czego 180 tys. w minionym roku. Jego oferta dostępna jest u agentów, w porównywarkach ubezpieczeń oraz bezpośrednio na stronie insurtechu. Jego wyróżnikami są zaś przede wszystkim składki opłacane w nieoprocentowanych ratach oraz odszkodowania w AC w wysokości do 100 proc. wartości pojazdu (bez orzekania szkody całkowitej).

W serwisie cashless.pl pisaliśmy już o istotnych wzrostach wolumenu składki, jakie notuje ten polski insurtech, przyglądając się danym po trzech kwartałach minionego roku. Teraz podmiot podał już swoje wyniki za cały rok – w 2023 r. zebrał 134 mln zł składki, z czego 14 proc. to ryzyka dobrowolne, i w zakresie działalności ubezpieczeniowej może się pochwalić pozytywnym wynikiem operacyjnym.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies