Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Aplikacja PeoPay trafiła na rynek przed dekadą. Aktywnie korzysta z niej 2,7 mln osób

Od 2017 roku za pomocą PeoPay wykonano 382 mln przelewów na łączną kwotę 264 mld złotych

Pekao chwali się okrągłą, dziesiątą, rocznicą wprowadzenia na rynek aplikacji PeoPay. Początkowo służyła ona wyłącznie do płatności mobilnych – klienci mieli też do dyspozycji Pekao24 do bankowania w sieci. Rozwiązania połączono w październiku 2017 roku.

Przeczytajcie także: Alior przygotowuje nową bankowość elektroniczną dla firm

Bank szczyci się tym, że innowacyjne usługi wprowadzał na polskim rynku jako pierwszy. Tak było z płatnościami zbliżeniowymi HCE (trafiły do PeoPay w 2014 roku), z wykorzystaniem biometrii do potwierdzania transakcji, czy z wprowadzeniem Apple Pay w czerwcu 2018 roku. Niespełna rok później instytucja umożliwiła klientom zakładanie konta na selfie w PeoPay.

Jak podaje Pekao, na telefonach klientów obecnie jest ponad 3,4 mln zainstalowanych aplikacji PeoPay, ale aktywnie z oprogramowania korzysta ponad 2,7 mln osób. Klienci logują się do aplikacji średnio 148 tys. razy w każdej godzinie, a w apce każdego dnia realizuje się średnio 1,4 mln transakcji. Najczęściej są to płatności zbliżeniowe, przelewy oraz płatności w internecie.

Przeczytajcie także: Nasdaq przejmuje fintech za 10,5 mld dolarów

Od 2017 roku za pomocą PeoPay wykonano 382 mln przelewów na łączną kwotę 264 mld złotych. Z kolei płatności na numer telefonu do tej pory zrealizowano łącznie blisko 40 mln razy. Średnio dziennie przeprowadza się też niemal 13 tys. operacji zakupu biletów komunikacyjnych. Za przejazdy autostradami zapłacono z pomocą PeoPay, od początku udostępnienia usługi (2020 rok), 756 tys. razy.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies