Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Trzeci bank wprowadza zbliżeniowego Blika. Ale klienci narzekają, że większość z nich wciąż nie może korzystać z tego rozwiązania

Dziś wdrożeniem tzw. Blika C (contactless) pochwalił się Alior. Wcześniej zrobiły to już Millennium oraz PKO BP

Biuro prasowe Aliora podało przed chwilą, że pierwsza grupa z 704 tys. użytkowników jego aplikacji mobilnej może już korzystać z Blika zbliżeniowego. To nowa usług wprowadzona dzięki partnerstwu zarządzającej Blikiem spółki z Mastercardem. W rezultacie Blikiem można płacić zbliżeniowo podobnie jak przy pomocy Apple Pay czy Google Pay w każdym terminalu, w którym akceptowane są bezstykowe karty Mastercard.

Przeczytajcie także: Trzeci bank wdroży płatności powtarzalne Blikiem

Alior jest trzecim bankiem z Polski, który wprowadził tzw. Blika C (od angielskiego słowa contactless – bezdotykowy). Wcześniej innowację zaimplementowały już Millennium oraz PKO BP. We wszystkich wymienionych przykładach zbliżeniowy Blik trafił na razie tylko do wybranej grupy klientów. Wygląda na to, że grupa ta jest na razie wąska. Wielu czytelników cashless.pl będących jednocześnie klientami wymienionych instytucji wciąż z nowych płatności nie może korzystać.

Przeczytajcie także: Za polisę od Warty zapłacicie Blikiem

Tymczasem Blik pracuje nad rozwojem jeszcze innej usługi, a mianowicie płatności powtarzalnych. Obecnie z funkcji tej korzystać mogą klienci ING oraz Pekao a prace nad wdrożeniem kończy już PKO BP. W najbliższym czasie należy też spodziewać się rozszerzenia sieci akceptacji, która obecnie obejmuje internetowe serwisy Link4, Aviva i Play. Więcej na ten temat w tekście Trzeci bank wdroży płatności powtarzalne Blik. Nad rozwiązaniem pracuje PKO BP.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies