Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nie tak łatwo być fintechem nad Wisłą. iwoca zamyka biuro w Warszawie, ale z Polski nie rezygnuje

Brytyjski fintech chce nadal sprzedawać tutaj pożyczki, tyle że z Londynu

Polski rynek pożyczek niebankowych dla klientów indywidualnych kwitnie od dłuższego czasu. Nieco inaczej jest z pożyczkami dla podmiotów gospodarczych, a szczególnie dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą. Jak mówią specjaliści, zbudowanie dużej skali biznesu na pożyczaniu mikrofirmom jest trudne choćby z tego powodu, że ich właściciele w razie potrzeby występują o pożyczki jako klienci indywidualni. Stąd niewielu pożyczkodawców niebankowych koncentruje się na klientach biznesowych.

Przeczytajcie także: Elavon nie odpuszcza Soft POS-a

Jedną z nich był brytyjski fintech iwoca. W Polsce sprzedaje pożyczki zdaje się od wiosny 2016 roku, a od ubiegłego roku miał w Warszawie biuro obsługujące sprzedaż telefoniczną i brokerską oraz windykację. Jak się jednak dowiaduję, firma zamknęła polską placówkę, co potwierdził Mariusz Zabrocki, dyrektor zarządzający iwoca w Polsce.

Przedstawiciel spółki powiedział mi przed chwilą, że decyzja o zamknięciu warszawskiego biura nie oznacza, iż firma z Polski się całkowicie wycofuje. – Nie tylko wciąż działamy w Polsce, ale także inwestujemy w zwiększenie skali. Decyzje kredytowe, budowanie modelu ryzyka, marketing, obsługa klienta, IT, księgowość zawsze były wyłącznie z Londynu i tu się niewiele zmieniło – powiedział Mariusz Zabrocki.

Przeczytajcie także: Revolut ma konkurencję nad Wisłą

Dodał, że główną przyczyną decyzji o zamknięciu zespołu w Warszawie była globalna strategia iwoca, w centrum której jest dążenie do automatyzacji procesów operacyjnych. – Zespół sprzedaży telefonicznej nie przyniósł nam oczekiwanego wzrostu konwersji względem automatycznych procesów, a odciągał uwagę zarządzających od kluczowych elementów biznesu. Jeśli klient w kilku kliknięciach jest w stanie zawnioskować o pożyczkę i pobrać środki, to raczej nie będzie potrzebował wsparcia telefonicznego – stwierdził przedstawiciel firmy iwoca.

Tyle informacje oficjalne. Natomiast nieoficjalnie w kontekście decyzji brytyjskiego fintechu wspomina się o tym, że w biznesie pożyczkowym najważniejsza jest umiejętność zarządzania ryzykiem. Trudno to robić z daleka czyli np. z Londynu, jak robiła to iwoca i dlatego jej eksperyment w Polsce nie do końca wyszedł. Przypadek ten może też pokazywać, że życie fintechu w Polsce nie jest usłane różami.

KATEGORIA
TEMAT DNIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies