Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Blik internetem stoi. W III kw. użytkownicy systemu ponad 60 proc. transakcji wykonali w e-commerce

W okresie od lipca do września blikowcy wykonali ok. 8 mln transakcji, z czego w sklepach internetowych ponad 5 mln

Na zakończonej przed chwilą konferencji prasowej zorganizowanej na Twitterze Dariusz Mazurkiewicz, prezes spółki Polski Standard Płatności będącej operatorem Blika zaprezentował statystyki systemu za III kw. bieżącego roku. Wynika z nich, że użytkownicy tego rozwiązania wykonali za jego pomocą w podanym okresie ok. 8 mln różnego rodzaju transakcji. Dla porównania w II kw. transakcji było bez mała 7 mln.

Przeczytajcie także: 810 tys. zł na promocję Android Pay od BZ WBK

Największy udział w liczbie operacji wykonywanych Blikiem, wynoszący 62 proc., mają płatności internetowe. W III kw. było ich ok. 5,2 mln. Transakcje internetowe rosną też najszybciej – w porównaniu z II kw. ich liczba zwiększyła się o ponad 20 proc. – To pokazuje w jakim kierunku zmierza i nadal zmierzać będzie rozwój systemu Blik – powiedział prezes PSP Dariusz Mazurkiewicz.

Dane na temat liczby transakcji internetowych Blikiem warto zestawić z liczbą podobnych płatności wykonanych kartami. Z danych NBP za II kw. (to najświeższe statystyki jakie są dostępne) wynika, że w e-commerce plastikami zapłaciliście wówczas ponad 12 mln razy. Zakładając, że dwie największe organizacje płatnicze na polskim rynku mają w nim udziały zbliżone do 50 proc. można przyjąć, że kwartalna transakcyjność Blika w internecie zbliża się do transakcyjność kartami pojedynczej organizacji.

Przeczytajcie także: Mastercard i mPay zwiększają pulę biletów w promocji Masterpassa

Dotyczy to oczywiście liczby płatności, bo pod względem ich wartości Blikowi do kart jeszcze daleko. PSP nie podał dziś takich danych za III kw., ale wiadomo, że w II kw. wartość płatności Blikiem w internecie wynosiła ok. 600 mln zł. Dla porównania kartami zapłacono w e-commerce w II kw. za usługi i produkty o wartości prawie 2 mld zł. Niemniej znaczenie Blika jako instrumentu płatniczego w internecie rośnie. Nic dziwnego, że na rynku coraz głośniej mówi się, iż inwestycją w zarządzającą nim spółkę zainteresowane są międzynarodowe firmy. Pytanie, czy właściciele (największe banki z Polski) są już gotowi go sprzedać.

Natomiast Dariusz Mazurkiewicz podał dziś także, że w III kw. użytkownicy Blika wykonali za jego pomocą 2,2 mln wypłat i wpłat gotówki, ok. 490 tys. transakcji w terminalach płatniczych oraz ok. 380 tys. przelewów na numer telefonu odbiorcy, tzw. P2P. Najszybciej obok płatności internetowych rosły wypłaty z bankomatów. W II kw. było ich 1,9 mln.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies