Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nowości w mobilnej obsłudze biletów w Katowicach. Wchodzi SkyCash, wkrótce odejdzie CallPay

Mieszkańcy stolicy Górnego Śląska oraz blisko trzydziestu sąsiednich gmin od dziś mogą opłacać przejazd komunikacją miejską za pośrednictwem trzech różnych aplikacji mobilnych

To efekt umowy zawartej przez operatora aplikacji SkyCash i władze Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Z informacji prasowej wynika, że KZK GOP działa na terenie o powierzchni kilkakrotnie większej niż Warszawa, bo obejmuje zasięgiem prawie całą aglomeracją katowicką. Z jego usług można korzystać nie tylko w Katowicach, ale także m.in. w Sosnowcu, Gliwicach czy Zabrzu. Codziennie podróżować ma z nim niemal milion pasażerów.

Przeczytajcie także: Od niedzieli Kraków bez biletów przez komórkę

KZK GOP podaje, że użytkownicy aplikacji mobilnej SkyCash mogą kupować bilety jednorazowe, ważne w granicach jednego lub większej liczby miast, albo przez określony czas od momentu zakupu (15, 30 lub 60 minut). Stąd wynika, że w apce nie są dostępne bilety długookresowe. Płatność odbywa się z rachunku karty bankowej podpiętej do aplikacji lub ze środków zgromadzonych w wirtualnej portmonetce.

SkyCash to trzecia aplikacja mobilna, z której mogą korzystać pasażerowie KZK GOP. Od dłuższego czasu bowiem swoje usługi świadczą dla nich także operatorzy aplikacji moBiLET oraz CallPay. – Z tej drugiej pasażerowie mogą korzystać do końca stycznia, ponieważ od 1 lutego nie będzie można kupować w niej biletów KZK GOP – informuje Anna Koteras, rzecznik prasowy KZK GOP.

Przeczytajcie także: Ministerstwo rezygnuje z SMS-ów w mDokumentach

Niestety, możliwości wyboru aplikacji właśnie pozbawieni zostali mieszkańcy Krakowa. Przypomnę, że w połowie grudnia władze tego miasta zdecydowały się zakończyć współpracę z trzema operatorami płatności mobilnych i ogłosić przetarg na nowego, któremu chcą przyznać wyłączność na mobilną obsługę sprzedaży biletów komunikacyjnych. Przetarg zakończył się klapą. Od 1 stycznia jedynym sposobem zakupu wirtualnego biletu w Krakowie jest aplikacja powiązana z Małopolską Kartą Aglomeracyjną. Nie cieszy się ona jednak uznaniem wśród mieszkańców – pobrało ją dotąd ok. tysiąca osób. W sklepie Google Play ma oceny sporo gorsze w porównaniu z aplikacjami komercyjnymi.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies