Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
To może być milowy krok dla Blika. Cztery banki kończą prace nad wdrożeniem jego nowej usługi

Chodzi o płatności w sklepach internetowych tzw. jednym kliknięciem

Niedawno pisałem o Millennium, którego przedstawiciel potwierdził, iż jesienią, może nawet już we wrześniu, udostępni swoim klientom nowe narzędzie do zakupów internetowych. To płatności Blik w modelu nazywanym potocznie one click. Tekst na ten temat znajdziecie tutaj.

Przeczytajcie także: Systemowi Samsung Pay stuknął roczek

Nie chcę się powtarzać, więc opiszę tylko pokrótce, na czym to ma polegać. Nie będziecie już musieli przepisywać kodów Blik do formatki płatności w sklepach internetowych. Jeżeli z dostępnych w sklepie metod płatności wybierzecie Blika, Wasza aplikacja wygeneruje komunikat push, dzięki któremu zatwierdzicie transakcję jednym dotknięciem ekranu smartfona. W zależności od ustawień bezpieczeństwa oraz Waszego banku będzie trzeba podać jeszcze PIN lub nie.

Okazuje się, że nad wdrożeniem tej nowej metody płatności w środowisku e-commerce pracuje nie tylko Millennium, choć akurat ten bank jest najbardziej zaawansowany. Nieco więcej pracy przed sobą mają trzy inne banki, a więc BZ WBK, ING oraz mBank. Biura prasowe wszystkich tych instytucji potwierdziły, że nową usługę Blika zaoferują w najbliższym czasie klientom, ale unikają podawania konkretnych terminów. Nieoficjalnie dowiedziałem się, że powinno się to stać jeszcze tej jesieni.

Przeczytajcie także: Płatności HCE ruszają w pierwszych bankach SGB

Z punktu widzenia Polskiego Standardu Płatności, czyli spółki zarządzającej Blikiem, szczególne znaczenie może mieć zaoferowanie nowej usługi przez mBank. Z deklaracji jego przedstawicieli wynika, że 15 proc. wszystkich transakcji w polskim e-commerce realizowana jest przez mbankowy mTransfer. To prawie połowa płatności typu pay by link realizowanych na polskim rynku. Ponadto PSP deklaruje, że również większość tzw. integratorów płatności w internecie rozpocznie we wrześniu implementację blikowego one clicka.

Tymczasem z upraszczaniem płatności w sieci może być mały problem. Wynika on z tzw. RTS-ów, czyli standardów technicznych, towarzyszących dyrektywie PSD II, których projekt opublikował niedawno Europejski Urząd Nadzoru Bankowego. Wynika z niego, że większość płatności w tzw. modelu one click straci rację bytu po wdrożeniu nowej dyrektywy. Zgłębiam temat i mam nadzieję wkrótce napisać Wam o tym nieco więcej.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies