Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny
Kolejny bank z Polski stawia na roboty. BZ WBK wprowadza je do obsługi reklamacji

Kolejny bank z Polski stawia na roboty. BZ WBK wprowadza je do obsługi reklamacji

Nowe rozwiązanie ma skrócić czas rozpatrywania spraw

We wczorajszym komunikacie prasowym BZ WBK poinformował o wdrożeniu do swojego systemu pierwszych robotów. Zetkną się z nimi klienci, którzy złożą reklamację za pośrednictwem bankowości elektronicznej BZWBK24. Dzięki robotom mają otrzymać decyzję o rozpatrzeniu i zamknięciu sprawy w ciągu kilku godzin od momentu zgłoszenia, a nie jak było wcześniej – w ciągu kilku dni. Dodatkowo będą na bieżąco informowani o statusie swojego zlecenia.

Przeczytajcie także: BGK rezygnuje z obsługi kasowej w swoich placówkach

Roboty, o których mowa, to nic innego jak zaawansowane programy realizujące czynności wykonywane dotychczas przez pracowników, takie jak jak np. analiza danych. Wiele banków w Polsce stosuje tego typu rozwiązania, choć nie zawsze ich działanie jest widoczne dla samych klientów. Programy funkcjonują dzięki algorytmom, które pozwalają znacznie efektywniej podejmować decyzje w obszarach, gdzie pracownik mógłby popełnić błąd. Dodatkowo bank może zlecić pracownikom inne zadania obniżając w ten sposób koszty.

Przeczytajcie także: 8 mln mobilnych płatności zbliżeniowych w IV kw.

Robot reklamacyjny to jedna z dziesięciu automatyzacji, które jako pierwsze zostały wdrożone przez BZ WBK. Pozostałe pracują w obszarach związanych z obsługą posprzedażową kredytów, gwarancji czy rachunków osobistych. To zresztą nie pierwszy bank w Polsce, który zaczyna na szerszą skalę wykorzystywać robotyzację w obsłudze klientów. Niedawno Millennium zapowiedziało uruchomienie robodoradztwa dla klientów inwestujących w fundusze. Od dłuższego czasu nad wykorzystaniem robotyzacji pracują też m.in. ING czy Alior.

Kategoria

Udostępnij ten artykuł

Tagi:
Zostaw komentarz

Tomasz Jurczak

Redaktor
Aktywny od: 24.08.2017
Dodał: 195 artykułów

Inne artykuły tego autora:

BZ WBK kończy przygodę z aplikacjami na smartfony z Windowsem i tablety

Apka na urządzenia z systemem od firmy Microsoft będzie działać tylko do 18 maja bieżącego roku

Blik chwali się dobrymi wynikami i zapowiada nową funkcję, czyli płatności w takich serwisach jak Netflix

Prezes spółki zarządzającej Blikiem zapowiedział, że jeszcze w tym roku oferowanym przez nią rozwiązaniem będziecie mogli płacić za usługi streamingowe

Prezes BZ WBK o rebrandingu: potencjał dotychczasowej nazwy się wyczerpał

Proces rebrandingu oddziałów BZ WBK rozpocznie się w III kw. 2018 r. i potrwa dwa lata

Oto NicePay, nowa aplikacja, która ma Wam pomagać w comiesięcznym opłacaniu rachunków

Od stycznia, gdy operator usługi wdrożył ją komercyjnie, udało mu się pozyskać ok. 500 klientów

Chętniej płacicie kartami za granicą. Oto najnowsze statystyki Visy

W pięciu najczęściej odwiedzanych krajach podczas ferii zimowych Polacy przy pomocy kart wydali o 17 proc. więcej pieniędzy niż rok wcześniej

Pokaż wszystkie artykuły tego autora →

Zapiszcie się do newslettera

Najczęściej czytane

No i stało się. mBank stawia na RWD w serwisie transakcyjnym

mBank poinformował dziś o rozpoczęciu procesu ewolucji internetowego…

Duża zmiana w Millennium. Ricardo Campos wraca do Portugalii. Zastąpi go Halina Karpińska

Dotychczasowy szef bankowości elektronicznej w Millennium pracował tu…

Parę lat trzeba było na to poczekać, ale wreszcie jest. BIK uruchomił usługę credit freeze

Usługa zapobiegająca spłacaniu nieswoich kredytów jest bezpłatna, ale…

Cashless na Youtube

k_A1sJ-jf1U
Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.