Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny

Kolejny bank z Polski stawia na roboty. BZ WBK wprowadza je do obsługi reklamacji

Nowe rozwiązanie ma skrócić czas rozpatrywania spraw

We wczorajszym komunikacie prasowym BZ WBK poinformował o wdrożeniu do swojego systemu pierwszych robotów. Zetkną się z nimi klienci, którzy złożą reklamację za pośrednictwem bankowości elektronicznej BZWBK24. Dzięki robotom mają otrzymać decyzję o rozpatrzeniu i zamknięciu sprawy w ciągu kilku godzin od momentu zgłoszenia, a nie jak było wcześniej – w ciągu kilku dni. Dodatkowo będą na bieżąco informowani o statusie swojego zlecenia.

Przeczytajcie także: BGK rezygnuje z obsługi kasowej w swoich placówkach

Roboty, o których mowa, to nic innego jak zaawansowane programy realizujące czynności wykonywane dotychczas przez pracowników, takie jak jak np. analiza danych. Wiele banków w Polsce stosuje tego typu rozwiązania, choć nie zawsze ich działanie jest widoczne dla samych klientów. Programy funkcjonują dzięki algorytmom, które pozwalają znacznie efektywniej podejmować decyzje w obszarach, gdzie pracownik mógłby popełnić błąd. Dodatkowo bank może zlecić pracownikom inne zadania obniżając w ten sposób koszty.

Przeczytajcie także: 8 mln mobilnych płatności zbliżeniowych w IV kw.

Robot reklamacyjny to jedna z dziesięciu automatyzacji, które jako pierwsze zostały wdrożone przez BZ WBK. Pozostałe pracują w obszarach związanych z obsługą posprzedażową kredytów, gwarancji czy rachunków osobistych. To zresztą nie pierwszy bank w Polsce, który zaczyna na szerszą skalę wykorzystywać robotyzację w obsłudze klientów. Niedawno Millennium zapowiedziało uruchomienie robodoradztwa dla klientów inwestujących w fundusze. Od dłuższego czasu nad wykorzystaniem robotyzacji pracują też m.in. ING czy Alior.

Kategoria

Udostępnij ten artykuł

Tagi:

Zostaw komentarz

Tomasz Jurczak

Redaktor
Aktywny od: 24.08.2017
Dodał: 112 artykułów

Inne artykuły tego autora:

Wrocław staje się powoli krajowym liderem rozwoju płatności miejskich. Nowe wdrożenie w stolicy Dolnego Śląska

Na początku marca w całym mieście ma działać ponad 150 nowych biletomatów, w których będzie można płacić kartami Mastercarda i Visy oraz Blikiem

Użytkownicy kart Visy będą mogli skorzystać ze zniżek na lotniskach

Organizacja płatnicza uruchamia nową usługę dla posiadaczy kart z Europy

Blockchain może powstrzymać handel "krwawymi diamentami"

Firmy na całym świecie szukają nowych sposobów wykorzystania technologii łańcucha bloków

Nowa aplikacja Euro Banku dostępna już także na urządzenia z systemem iOS

Wcześniej mobilną apkę drugiej generacji otrzymali klienci Euro Banku korzystający ze smartfonów z systemem Android

PKO uruchamia kantor internetowy. Wkrótce zaoferuje nową kartę wielowalutową, dostępną dla wszystkich klientów

Od dziś już wszyscy klienci PKO a nie tylko biznesowi, mogą wymieniać waluty za pośrednictwem swojego internetowego serwisu transakcyjnego

Pokaż wszystkie artykuły tego autora →

Zapisz się do newslettera

Najczęściej czytane

Polish API już za moment. ZBP zaprasza na prezentację nowego projektu

Polish API to rozwiązanie, dzięki któremu banki chcą…

Startują konsultacje projektu Polish API. Dokumentacja jest już dostępna na stronie internetowej

Konsultacje dotyczące interfejsu umożliwiającego dostęp do rachunków bankowych…

Tak kończy się pewna epoka. Visa w ślad za konkurencją powoli rezygnuje z podpisów autoryzujących płatności

Zmiany zasad autoryzacji płatności bezgotówkowych kartami zaczną obowiazywać…

Cashless na Youtube

Q5mv9oSMmys
Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.