Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny

Sondaż na temat przelewów ekspresowych: to powinno być w każdym banku

Już tylko co piąty klient banku nie widzi potrzeby szybkiego przelewania pieniędzy

Sondaż TNS Kantar zrealizowany został na zlecenie KIR-u i Związku Banków Polskich. Wynika z niego, że dwie trzecie osób posiadających rachunek osobisty uważa przelewy ekspresowe za usługę przydatną. Najczęściej w sytuacji, gdy trzeba uregulować w ostatniej chwili rachunki za gaz czy elektryczność. Tak wskazało 33 proc. respondentów. To wzrost o 14 pkt. procentowych w stosunku do wyników podobnego sondażu przeprowadzonego przed rokiem.

Przeczytajcie także: Lipcowa stabilizacja w przelewach ekspresowych

Badanie TNS Kantar wskazuje także, że 30 proc. posiadaczy rachunków widzi zastosowanie dla przelewów ekspresowych w sytuacjach, gdy chcą mieć pewność, że płatność natychmiast dotarła do odbiorcy (wzrost o 10 pkt. proc. w porównaniu z zeszłym rokiem). 13 proc. ankietowanych wskazała, że przelew natychmiastowy przydaje się w sytuacji, gdy mają do wykonania transakcję o znacznej wartości (np. kupują samochód, wpłacają zaliczkę na mieszkanie) a nie ma możliwości dokonania operacji kartą. To o 7 pkt. procentowych więcej niż rok temu. Tylko 22 proc. badanych nie widzi potrzeby korzystania z szybkich przelewów. To spadek o 13 pkt. proc.

Zdaniem Grzegorza Leńkowskiego, dyrektora linii biznesowej płatności natychmiastowe w KIR, konsumenci stają się coraz mniej cierpliwi, więc wszelkie narzędzia wspierające załatwianie spraw "tu i teraz" będą zyskiwać na popularności. – Wyniki sondażu to ważny sygnał dla banków, które jeszcze nie posiadają tej usługi w swojej ofercie. Konkurencja jest bardzo duża, a jak pokazują badania, możliwość przelewania pieniędzy w czasie liczonym w sekundach ma znaczenie dla dużej części klientów – mówi Grzegorz Leńkowski.

Przeczytajcie także: BZ WBK kończy prace nad Profilem Zaufanym

KIR zarządza systemem przelewów natychmiastowych Express Elixir, który z roku na rok zyskuje na popularności. W II kw. 2017 r. w systemie rozliczonych zostało ponad milion przelewów (1 079 tys.). To wzrost aż o ok. 446 tys. transakcji w porównaniu z II kw. 2016 r. Dotychczas Express Elixir wdrożyło 12 banków komercyjnych i 70 banków spółdzielczych. Rozwiązaniem konkurencyjnym jest oferowany przez trójmiejską spółkę Blue Media system Blue Cash.

Zostaw komentarz

Jacek Uryniuk

Redaktor naczelny
Aktywny od: 22.01.2015
Dodał: 2549 artykułów

Inne artykuły tego autora:

"Uważaj na kryptowaluty" kontra "Uważaj na waluty". Jest reakcja na kampanię KNF i NBP w sprawie cyfrowych pieniędzy

W internecie pojawiła się strona uwazajnawaluty.pl, która przedstawia wady pieniędzy emitowanych przez banki centralne

Play rozwiązał worek z aplikacjami ubezpieczeniowymi. W styczniu swoją zaprezentuje TU Europa. Nad kolejną pracuje Bacca

W kilka godzin po prezentacji apki Play Ubezpieczenia na prezentację swojej aplikacji zaprosiła TU Europa

Play uruchamia mobilny market ubezpieczeniowy. Ma być szybko, łatwo i tanio dzięki automatyzacji

Aplikacja Play Ubezpieczenia na urządzenia z Androidem ma znaleźć się w markecie Google Play dzisiaj. W App Store pojawi się jeszcze przed Nowym Rokiem

Blik nie odpuszcza terminali. Wkrótce jego kodami będzie można płacić w urządzenia Polskich ePłatności

Spółka potwierdza, że planuje udostępnić Blika na swoich terminalach na przełomie I i II kwartału przyszłego roku

Informacje o emocjach. To kolejne dane, które dla firm mogą być równie cenne, jak to gdzie byliście, albo co kupiliście

Zdaniem doktor Aleksandry Przegalińskiej z Massachusetts Institute of Technology informacje o tym jak klient się czuł podczas zakupu, mogą wkrótce decydować o tym, jaką ofertę dostanie od banku czy sklepu

Pokaż wszystkie artykuły tego autora →

Zapisz się do newslettera

Najczęściej czytane

Cashless na Youtube

Q5mv9oSMmys
Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.