Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny

Ludzie zmieniają banki, ale nie tak chętnie jak operatorów komórkowych. Najświeższe statystyki Ogniva

Z systemu umożliwiającego przeniesienie konta bankowego korzysta kilka, kilkanaście tysięcy osób kwartalnie

Z opublikowanych właśnie przez KIR danych wynika, że w II kw. bieżącego roku system Ognivo do zmiany banku wykorzystało ponad 9,7 tys. osób. To mniej więcej tyle samo co w okresie od stycznia do marca, gdy bank zmieniło przez Ognivo bez mała 9,9 tys. klientów. Sporo mniej jednak niż w II kw. roku ubiegłego, gdy liczba ta wynosiła 14,5 tys. 2016 rok był zresztą rekordowy dla Ogniva – rachunek przeniosło wówczas przez ten system prawie 41 tys. osób.

Przeczytajcie także: 300 tys. osób założyło PZ przez banki

Jak widzicie liczby nie powalają. Z danych Związku Banków Polskich wynika bowiem, że internetowych rachunków osobistych, z których klienci aktywnie korzystają, jest na rynku ponad 15 mln. Te kilka czy kilkanaście tysięcy kwartalnie przenoszonych przez Ognivo to wynik skromny w porównaniu np. ze statystykami dotyczącymi osób zmieniających operatora telefonii komórkowej, których jest wielokrotnie więcej.

Tam jednak migrując między usługodawcami można zachować dotychczasowy numer telefonu. Zakładam, że gdyby podobne rozwiązanie wprowadzono do systemu pozwalającego na zmianę banku statystyki szybko by się poprawiły co wpłynęłoby pozytywnie na pozycję klientów w stosunku do instytucji finansowych. Do tego potrzebne byłyby jednak spore zmiany w prawie. Obecnie w skład numeru konta osobistego wchodzi element oznaczający bank, a nawet konkretny oddział, w którym rachunek jest prowadzony.

Przeczytajcie także: Alior rozwija wideoweryfikację

W celu przeniesienia rachunku z dotychczasowego banku do innego, z wykorzystaniem obsługiwanego przez KIR systemu Ognivo, należy złożyć wniosek i upoważnienie dotyczące przeniesienia usług. Równocześnie w taki sam sposób można złożyć wniosek o zamknięcie rachunku bankowego. Ognivo umożliwia przeniesienie takich usług jak: przekazanie środków, zleceń płatniczych i pełnomocnictw złożonych w dotychczasowym banku oraz przekazania informacji o dokonanej zmianie odpowiednim instytucjom, np. urzędowi skarbowemu czy ZUS. Wszystkie formalności z tym związane przejmuje bank, do którego rachunek jest przenoszony.

Kategoria

Udostępnij ten artykuł

Zostaw komentarz

Jacek Uryniuk

Redaktor naczelny
Aktywny od: 22.01.2015
Dodał: 2296 artykułów

Inne artykuły tego autora:

Blik nieprędko pojawi się w bankach spółdzielczych: nie ma presji ze strony klientów

Spółka PSP przygotowała specjalny proces ułatwiający spółdzielcom zaoferowanie ...

Banki dopiero nad tym myślą, a oni już to zrobili. Bacca ma trwały nośnik oparty o blockchain

W najbliższej przyszłości chce wykorzystać nowe rozwiązanie do wyeliminowania papierowych do...

ING chwali się sukcesem płatności mobilnych Mastercarda. Padł pierwszy milion transakcji

Każdego tygodnia klienci Śląskiego płacą smartfonami zbliżeniowo prawie 60 tys. razy ...

Dlaczego dopiero teraz? Jest protokół, dzięki któremu każdą kasę fiskalną będzie można połączyć z dowolnym terminalem

Protokół opracowany z inicjatywy FROB ma znaleźć się w projekcie rządowego rozporządzenia ...

Pokaż wszystkie artykuły tego autora →

Zapisz się do newslettera

Cashless na Youtube

Q5mv9oSMmys
Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.