Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny
Polska Grupa Górnicza stawia na cashless i paperless. 40 tys. pracowników dostanie karty zamiast papierowych bonów żywieniowych

Polska Grupa Górnicza stawia na cashless i paperless. 40 tys. pracowników dostanie karty zamiast papierowych bonów żywieniowych

Spółka chwali się, że w polskim górnictwie to pierwszy tej skali projekt zmiany systemu dystrybucji bonów

40 tys. pracowników PGG nie będzie już otrzymywać papierowych bonów żywieniowych z tytułu pracy w ciężkich warunkach. W zamian dostaną ważne przez cztery lata przedpłacone karty płatnicze, wydawane wspólnie z PKO BP. PGG tłumaczy, że dzięki kartom pracownicy spółki będą mogli kupować posiłki wszędzie tam, gdzie akceptowane są karty płatnicze, a nie tylko w sklepach i placówkach gastronomicznych przyjmujących bony. Ponadto karty mają mieć czteroletni okres ważności, co zabezpieczać ma pracowników przed utratą środków z niewykorzystanych bonów ważnych przez kilka miesięcy czy nawet tygodni.

Przeczytajcie także:  mBank rozstaje się z Paybackiem

W komunikacie prasowym na temat nowego projektu, PGG wymienia jeszcze kilka innych jego zalet. Wynika z niego, że karty przedpłacone z logo PKO i PGG będą dla pracowników całkowicie bezpłatne. Środki zgromadzone na nich będą, jak na każdej karcie płatniczej, zabezpieczone indywidualnym kodem PIN. Stan środków na rachunku karty będzie można sprawdzić bezpłatnie w bankomacie PKO.

Wśród zalet nowego rozwiązania PGG wymienia także oszczędności po swojej stronie. – Obecnie przygotowanie i wydawanie bonów żywieniowych to potężne i bardzo kosztowne przedsięwzięciem logistyczne, w które zaangażowanych jest wielu pracowników kopalni. Po wprowadzeniu kart płatniczych te problemy znikną. Karta będzie ładowana automatycznie w każdym miesiącu, a jej obsługa będzie się ograniczać do pierwszego wydania karty i jej wymiany przed końcem okresu ważności – czytam w komunikacie PGG.

Przeczytajcie także:  Bilans otwarcia Polski Bezgotówkowej

Jak pisze dalej spółka, z przeprowadzonych przez nią analiz wynika, że pracownicy chętnie zgodzą się na zmianę sposobu dystrybucji bonów.  – Wszyscy pracownicy od wielu lat korzystają z różnego rodzaju kart elektronicznych i nie jest to dla nich żadna nowość. Tym bardziej, iż na skutek wymiany pokoleniowej większość naszych pracowników nie pamięta świata bez kart płatniczych. Dla nich nowoczesne formy to norma, a problemem może być korzystanie z tradycyjnych form płatności – kończy swój komunikat PGG.

Kategoria

Udostępnij ten artykuł

Zostaw komentarz

Jacek Uryniuk

Redaktor naczelny
Aktywny od: 22.01.2015
Dodał: 2980 artykułów

Inne artykuły tego autora:

Nazwa BZ WBK zniknie z rynku. Bank ma zgodę KNF na rebranding. Będzie się nazywać Santander Bank Polska

Jeżeli pomysł zarządu zostanie zaakceptowany przez Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy, instytucja będzie korzystać z nowej nazwy od III kw. bieżącego roku

Tokeny wyprą numery kart z internetu? Mastercard mocno za nowymi standardami w płatnościach online, opartymi o tokenizację

Poparcie dla standardów przedstawionych przez organizację EMVCo wyraził Jorn Lambert, wiceprezes Mastercarda ds. rozwiązań cyfrowych

Play rozwija płatności w ciężar rachunku telefonicznego. Nowa usługa dla graczy od Kinguin

Wcześniej możliwość dokonywania transakcji w ciężar rachunku Play wprowadził dla klientów swojego mobilnego marketu ubezpieczeniowego

Sylwia Bilska odchodzi z rady nadzorczej spółek Dotpay i eCard. Trafiła do Tesco, ale z branżą finansową się nie żegna

W Tesco Bilska pełni funkcję dyrektora ds. klientów w Europie Centralnej. Będzie odpowiedzialna m.in. za Tesco Finanse

Pokaż wszystkie artykuły tego autora →

Zapiszcie się do newslettera

Cashless na Youtube

k_A1sJ-jf1U
Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.