Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Polska Bezgotówkowa się rozpędza. Już 10 tys. bezpłatnych terminali trafiło do przedsiębiorców

Każdego dnia fundacja podpisuje umowy na kilkaset urządzeń

Jak mówią przedstawiciele Polski Bezgotówkowej, tempo, w jakim przybywa przedsiębiorców zainteresowanych przystąpieniem do programu umożliwiającego korzystanie z bezpłatnego terminala płatniczego, jest większe niż ktokolwiek się spodziewał. W ubiegłym tygodniu fundacja informowała o przekroczeniu poziomu 7 tys. wydanych POS-ów, a dziś podała w komunikacie, że do programu przystąpiło już 10 tys. przedsiębiorców.

Przeczytajcie także: Terminale wkrótce w pociągach Polregio

Tempo jest rzeczywiście wysokie. Gdyby udało się je utrzymać i do przedsiębiorców co tydzień trafiałyby trzy tysiące terminali, to by oznaczało, że do końca roku na rynku znajdzie się jeszcze prawie 120 tys. urządzeń. Eksperci, z którymi ostatnio rozmawiałem na ten temat, chwalą fundację za to, że program udało się jej szybko rozkręcić. Zastanawiają się jednak, jakie działania Polska Bezgotówkowa podejmie, aby w terminalach pojawiło się dużo transakcji i aby nie zostały zwrócone do operatorów po 12-miesięcznym okresie, w trakcie którego z urządzeń można korzystać bezpłatnie.

Przeczytajcie także: Inteligo wstrzymało sprzedaż kart kredytowych

Natomiast kilka dni temu na stronie internetowej spółki PayTel (jednego z operatorów terminali biorących udział w programie) ukazał się ciekawy komunikat. Wynika z niego, że w momencie gdy Polska Bezgotówkowa chwaliła się uplasowaniem na rynku 7 tys. POS-ów, umowy na 2,5 tys. z nich, a więc na 36 proc., podpisała właśnie spółka PayTel. To zaskakujące o tyle, że PayTel jest jednym z mniejszych operatorów terminali w Polsce. Informacji na temat liczb terminali instalowanych przez poszczególnych operatorów nie chce jednak podawać Polska Bezgotówkowa. Wysokiej aktywności PayTel w pozyskiwaniu przedsiębiorców do projektu nie udało mi się więc potwierdzić.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies