Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Co czwarty Polak chciałby płacić zegarkiem lub opaską. Ciekawe badanie Mastercarda

Wearables, czyli urządzeniom ubieralnym drogę przetarły płatności zbliżeniowe, z których korzysta codziennie już ponad jedna trzecia z Was

Zapowiada się kolejna rewolucja w płatnościach zbliżeniowych. Mastercard opublikował dzisiaj wyniki badań, z których wynika, że 27 proc. ankietowanych Polaków zamierza w przyszłości płacić zbliżeniowo za pomocą wearables, czyli urządzeń ubieralnych takich jak smartwatche czy opaski fitness.

Przeczytajcie także: Sukces opasek zbliżeniowych na Openerze

Badanie pokazuje ponadto, że w Polsce rewolucja związana z używaniem wearables może być znacznie bardziej gwałtowna niż w innych krajach. Dlaczego? Po pierwsze Polacy są w europejskiej awangardzie, gdy chodzi o używanie płatności zbliżeniowych. Już co trzeci polski konsument płaci w ten sposób codziennie, zaś prawie 80 proc, ankietowanych przyznało, że robi tak przynajmniej trzy razy w tygodniu.

Po drugie, dane dotyczące transakcyjności kart zbliżeniowych także tych wirtualnych na smartfonach pokazują, że blisko 70 proc. wszystkich płatności kartą w Polsce odbywa się właśnie w ten sposób.

Przeczytajcie także: Rękawice płatnicze. Nowy gadżet od Visy

– Pozwala to spodziewać się, że płatności inteligentnymi urządzeniami ubieralnymi w punktach handlowo-usługowych będą przyjmowane powszechnie, nie tylko w Polsce, ale też w innych krajach europejskich – prognozują analitycy GCT Research, firmy która przeprowadziła badanie na zlecenie Mastercarda. Dane do badania zostały zebrane od ponad 50 tys. respondentów w Wielkiej Brytanii, Francji, Rosji, Hiszpanii, Włoch, Niemczech, Holandii, Polski i Szwecji.

Natomiast wkrótce płatności za pomocą inteligentnego zegarka czy opaski będą jeszcze wygodniejsze niż obecnie. Mastercard wspólnie z producentami urządzeń ubieralnych wdraża bowiem rozwiązania tzw. perpetual authorization. Dla przykładu, inteligentny zegarek, odblokowany i włożony na nadgarstek, rozpoznawałby swojego właściciela po cechach charakterystycznych, takich jak tętno. Przez cały czas noszenia zegarka, użytkownik mógłby nim płacić bez dodatkowej autoryzacji. Takie rozwiązania są już dostępne w niektórych modelach smartwatchów i opasek fitness.

Tyle jeśli chodzi o przyszłość. Na razie pierwsi użytkownicy wearables w Polsce chcący płacić zegarkami zbliżeniowo muszą się mierzyć z problemem odcięcia ich od usługi Android Pay (Google Pay) w związku z nową polityką Google’a. Pisałem o tym wczoraj, a tekst na ten temat znajdziecie tutaj.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies