Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny

Kolejny gracz wchodzi na rynek terminali. ING chce obsługiwać POS-y małych i średnich firm

Planowane uruchomienie Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego może przyciągnąć nowych graczy na rynek tych urządzeń

Finanse Twojej firmy w jednym miejscu - konto bankowe, obsługa płatności, serwis terminali płatniczych - w jednym banku – kusi klientów ING Bank Śląski, który posiadaczom firmowego rachunku oferuje terminale płatnicze. Proponowane urządzenie to mobilny terminal Verifone VX675 , na którym można przyjmować płatności kartami zbliżeniowo jak i z wykorzystaniem mikroprocesora oraz paska magnetycznego. Urządzenie obsłuży także kody Blika i usługę cashback

Przeczytajcie także: Terminale w radiowozach przegłosowane

Małe firmy mogą złożyć wniosek o terminal online logując się na konto, większe powinny skontaktować się ze swoim doradcą. Następnie bank przygotuje umowę, którą udostępni w systemie bankowości internetowej. Terminal jest dostarczany klientowi przez kuriera pod wskazany adres. Z informacji prasowej wynika także, że w ramach usługi ING oferuje system do zarządzania terminalami – ING POS, w którym przedstawione są wszystkie informacje o zrealizowanych transakcjach. Klient może tam sprawdzić ich liczbę, wartość, status, naliczone opłaty oraz wygenerować raport.

Przeczytajcie także: Sukces płatności bezgotówkowych na Openerze

Ciekawe, że Śląski zaczyna udostępnić klientom terminale, podczas gdy niektórzy jego konkurenci zrezygnowali z oferowania takich usług. Na opłacalność nowego biznesu Śląskiego może mieć wpływ Program Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego, którego uruchomienie planowane jest jeszcze w tym roku, a który ma zwiększy liczbę terminali nawet o 600 tys.

Natomiast swoich sił na tym polu próbują jeszcze np. Credit Agricole i mBank, ale na przykład terminalową część biznesu PKO eService i Raiffeisen Polbanku przejęła spółka EVO stając się największym agentem rozliczeniowym w Polsce. Z raportu Cashless za I kw. 2017 r. wynika, że drugie miejsce na polskim rynku zajmowała First Data z siecią ok. 110 tys. urządzeń a trzecie Pekao. W zestawieniu kolejno pojawiały się także Polskie ePłatności, IT Card i Neotu. Razem analizowane firmy miały na koniec I kw. 2017 r. prawie 440 tys. terminali.

 

Kategoria

Udostępnij ten artykuł

Zostaw komentarz

Piotr Dziubak

Sekretarz redakcji
Aktywny od: 22.01.2015
Dodał: 596 artykułów

Inne artykuły tego autora:

Uber będzie musiał kupić polską licencję. Jest projekt ustawy dotyczący pośredników w przewozach osób

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa proponuje, by to Urząd Komunikacji Elektronicznej elim...

SkyCash zaoferuje kredyt w swojej aplikacji. Kończy z doładowywaniem konta przez SMS Premium

Usługa zasilenia konta przez wiadomości tekstowe o podwyższonej opłacie cieszyła się już m...

Klienci mBanku znów na celowniku hakerów. Uważajcie na maile z potwierdzeniem wykonania przelewu

W skrzynkach pocztowych możecie znaleźć korespondencję "z banku" zawierającą załączniki z...

Banki sceptyczne wobec nowego pomysłu firmy Apple. To odcisk palca będzie najpopularniejszym sposobem logowania

Premiera iPhone'a X wywołała spore zamieszanie wśród producentów czytników linii papilarnyc...

Uber zapłaci prawie 3 mln funtów za możliwość prowadzenia działalności w Londynie

To efekt nowej polityki Transport for London, jednostki organizacyjnej samorządu zarządzającej...

Pokaż wszystkie artykuły tego autora →

Zapisz się do newslettera

Cashless na Youtube

Q5mv9oSMmys
Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.