Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Już możecie zarejestrować kartę w usłudze Visa Checkout

Zbliża się polski debiut rozwiązania ułatwiającego zakupy internetowe

W internecie pojawiła się już polska wersja strony, dzięki której możecie zarejestrować się i dodać kartę do usługi Visa Checkout. To rozwiązanie, które ułatwia płatności za zakupy w internecie. Podając raz swoje dane, numer karty oraz adres dostawy zakupów, w przyszłości będziecie mogli zamawiać i płacić za towary w sieci tzw. jednym kliknięciem.

Przeczytajcie także: BZ WBK uruchomił MasterPassa

O tym, że polska wersja strony Visa Checkout już jest, dowiedziałem się przypadkiem i nie byłem przekonany, czy uda mi się zarejestrować. Spróbowałem więc i okazało się, że proces przebiegł sprawnie i szybko, cała operacja trwała kilka chwil i zakończyła się sukcesem, o czym zostałem poinformowany na takim oto ekranie.



Niestety, wśród dostępnych akceptantów nie ma jeszcze sklepów z Polski. Teoretycznie więc klienci banków z Polski mogą już za pośrednictwem Visa Checkout płacić, ale tylko w sklepach zagranicznych. Czy transakcje przechodzą nie wiem, jeszcze nie sprawdzałem. Natomiast Visa na razie nie zdradza terminów, kiedy w sieci akceptacji Checkout pojawią się także polskie firmy. Wiosną tego roku w wywiadzie dla Cashless, Jakub Kiwior, dyrektor ds. rozwoju biznesu i marketingu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w Visa Europe powiedział, że wdrożenie usługi Checkout nad Wisłą planowane jest na IV kw. bieżącego roku.

Co ciekawe, w odróżnieniu od rozwiązań konkurencyjnych Visa Checkout nie wymaga żadnych prac wdrożeniowych po stronie banków – wydawców kart. Po uruchomieniu usługi każdy posiadacz karty Visa może ją po prostu dodać na przygotowanej w tym celu stronie internetowej i zacząć płacić.

Przeczytajcie także: Kartami w internecie wcale nie płacicie tak rzadko

Natomiast MasterCard rozwija swój cyfrowy portfel MasterPass. W tym wypadku jednak aby użytkownicy kart tej organizacji mogli korzystać z nowego rozwiązania, ich banki muszą przeprowadzić zmiany w swoich systemach. Obecnie MasterPassa oferują trzy banki: Raiffeisen Polbank (od jesieni ubiegłego roku) oraz od niedawna BGŻ BNP Paribas i BZ WBK. Klienci pozostałych banków mogą założyć portfel MasterPass na stronie firmy uPaid.

Zarówno Checkout jak i MasterPass to rozwiązania umożliwiające płatności w e-commerce tzw. jednym kliknięciem. Z rozwojem tego typu usług mogą być wkrótce problemy a wszystko przez techniczne wytyczne (RTS) do mającej wkrótce wejść w życie unijnej dyrektywy PSD II. Zgodnie z projektem RTS-ów rozwiązania one clickowe będą musiały podlegać tzw. silnemu uwierzytelnieniu użytkownika. A to oznacza, że transakcje przy ich pomocy będą musiały być dodatkowo autoryzowane np. hasłem jednorazowym z SMS-a.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies