Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Pięć firm zainteresowanych współpracą przy budowie polskiej karty

Wczoraj minął termin składania odpowiedzi na zapytanie ofertowe wystosowane w tej sprawie przez Związek Banków Polskich

MasterCard, Visa a także JCB, Discover i Gemalto. To nieoficjalna lista międzynarodowych firm, do których ZBP wysłał zapytanie o chęć udziału przy budowie tzw. krajowego schematu płatniczego. Wczoraj miał minąć termin składania odpowiedzi na owo zapytanie. Z moich informacji wynika, że wszystkie wymienione tu organizacje zdecydowały się na zapytanie związku odpowiedzieć.

Przeczytajcie także: Terminale na pocztach najwcześniej w sierpniu

Niestety nie wiem, co w tych odpowiedziach się znalazło. Wiadomo natomiast, że ZBP zależy przede wszystkim na dostępie do technologii, która umożliwi dokonywanie nowym instrumentem płatniczym transakcji bezstykowo na tej samej zasadzie, jak dziś płaci się kartami MasterCarda czy Visy.

Przypomnę, że zgodnie z analizą przygotowaną na zlecenie ZBP przez Boston Consulting Group najszybciej i najtaniej będzie, jeśli nowy schemat oprze się o funkcjonującego już Blika. Przy tym nie powinno się go ograniczać wyłącznie do funkcji płatniczej. Schemat taki powinien też służyć do innych celów, np. do potwierdzania tożsamości użytkownika np. w kontaktach z administracją publiczną czy sektorem prywatnym. Mogłoby to być dodatkowym źródłem przychodów.

Przeczytajcie także: Zerowa interchange coraz bliżej

Ponadto ważne, aby płatność nowym instrumentem zapewniała tę samą wygodę korzystania, co obecne na rynku karty zbliżeniowe czy mobilne płatności bezstykowe. Za nimi stoi jednak technologia chroniona patentami. Stąd zaproszenie do udziału w projekcie skierowano do firm, które dostęp do tej technologii mają.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies