Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny
Ciekawy koncept PZU. Zaoferuje aplikację, która sama wezwie pomoc w razie wypadku

Ciekawy koncept PZU. Zaoferuje aplikację, która sama wezwie pomoc w razie wypadku

Największy ubezpieczyciel na polskim rynku postanowił zainwestować w rozwiązania telematyczne

Firma PZU pochwaliła się, że jako pierwszy ubezpieczyciel w Europie zaoferuje swoim klientom aplikację wykorzystującą rozwiązanie telematyczne. Nowe oprogramowanie ma poprawić bezpieczeństwo kierowców - aplikacja mobilna połączona z niewielkim urządzeniem beacon umożliwi automatyczne wezwanie pomocy w razie kolizji lub wypadku.

Telematyka to szereg rozwiązań telekomunikacyjnych i informatycznych związanych z pozyskiwaniem i analizą danych. Do tej pory była powszechnie wykorzystywana m. in w transporcie, np. do lokalizacji pojazdów. Dane pozyskuje się dzięki niewielkim urządzeniom np. kamerom czy czujnikom. W przypadku PZU będą to beacony, które wykorzystują technologię BLE (Bluetooth Low Energy). Dzięki niej kontaktują się np. aplikacjami na smartfonach przesyłając do nich np. dane geolokalizacyjne, informacje o prędkości z jaką porusza się pojazd czy o jego stanie technicznym. W ten sposób o wszelkich zdarzeniach informowany jest administrator systemu, z którym połączona jest aplikacja.

Przeczytajcie także: Terminale płatnicze trafiły do pierwszych radiowozów drogówki

PZU na razie nie precyzuje, jak dokładnie będzie działał ten system. Nie wiadomo też, czy klienci będą musieli za to rozwiązanie dodatkowo zapłacić. Rozpoczęcie pilotażu rozwiązania PZU GO planowane jest na wiosnę 2018 roku, po którym rozpocznie się dystrybucja na szerszą skalę. Aplikacja ma współpracować z beaconem przyklejanym na szybie samochodu. Zestaw czujników ma pozwolić na wykrycie sytuacji awaryjnej i wysłanie sygnału do centrum alarmowego PZU, które skontaktuje się z kierowcą. Jeśli ten nie odpowie, na miejsce wypadku zostaną wysłane służby ratunkowe. 

Przeczytajcie także: Ustawa o PSD II przyjęta przez rząd

Telematyka już od kilku lat z powodzeniem jest wykorzystywana w ubezpieczeniach, ale w Polsce jest nowością. Najbardziej rozpowszechnione jest zbieranie danych o stylu jazdy kierowcy i dostosowanie na ich podstawie przyszłych warunków finansowych polisy. Tego typu ofertę posiada m. in. firma Bacca, jeden z liderów płatności ratalnych w ubezpieczeniach. Z kolei współpraca Ergo Hestii i operatora aplikacji Yanosik pod marką YU! zaowocowała możliwością zakupu ubezpieczenia OC przez użytkowników aplikacji, o ile korzystają z niej stale. Składka ubezpieczeniowa wyliczana jest na podstawie stylu jazdy, a kierowca prowadzący auto w niebezpieczny sposób nie może liczyć na atrakcyjne warunki.

Poza telematyką ubezpieczyciele mocno stawiają na nowoczesne rozwiązania w obszarze sprzedaży polis czy obsługi klienta. Na kontakt z klientami za pośrednictwem chatbota zdecydowała się kilka miesięcy temu Warta, Play Ubezpieczenia zaoferował zakup prostych produktów ubezpieczeniowych poprzez aplikację na smartfonie, TU Europa natomiast ubezpieczy wyświetlacz Waszego smartfona dzięki aplikacji Screenity. 

Fot. PZU

Kategoria

Udostępnij ten artykuł

Tagi:
Zostaw komentarz

Tomasz Jurczak

Redaktor
Aktywny od: 24.08.2017
Dodał: 195 artykułów

Inne artykuły tego autora:

BZ WBK kończy przygodę z aplikacjami na smartfony z Windowsem i tablety

Apka na urządzenia z systemem od firmy Microsoft będzie działać tylko do 18 maja bieżącego roku

Blik chwali się dobrymi wynikami i zapowiada nową funkcję, czyli płatności w takich serwisach jak Netflix

Prezes spółki zarządzającej Blikiem zapowiedział, że jeszcze w tym roku oferowanym przez nią rozwiązaniem będziecie mogli płacić za usługi streamingowe

Prezes BZ WBK o rebrandingu: potencjał dotychczasowej nazwy się wyczerpał

Proces rebrandingu oddziałów BZ WBK rozpocznie się w III kw. 2018 r. i potrwa dwa lata

Oto NicePay, nowa aplikacja, która ma Wam pomagać w comiesięcznym opłacaniu rachunków

Od stycznia, gdy operator usługi wdrożył ją komercyjnie, udało mu się pozyskać ok. 500 klientów

Chętniej płacicie kartami za granicą. Oto najnowsze statystyki Visy

W pięciu najczęściej odwiedzanych krajach podczas ferii zimowych Polacy przy pomocy kart wydali o 17 proc. więcej pieniędzy niż rok wcześniej

Pokaż wszystkie artykuły tego autora →

Zapiszcie się do newslettera

Najczęściej czytane

No i stało się. mBank stawia na RWD w serwisie transakcyjnym

mBank poinformował dziś o rozpoczęciu procesu ewolucji internetowego…

Duża zmiana w Millennium. Ricardo Campos wraca do Portugalii. Zastąpi go Halina Karpińska

Dotychczasowy szef bankowości elektronicznej w Millennium pracował tu…

Parę lat trzeba było na to poczekać, ale wreszcie jest. BIK uruchomił usługę credit freeze

Usługa zapobiegająca spłacaniu nieswoich kredytów jest bezpłatna, ale…

Cashless na Youtube

k_A1sJ-jf1U
Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.