Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny

Ciekawy koncept PZU. Zaoferuje aplikację, która sama wezwie pomoc w razie wypadku

Największy ubezpieczyciel na polskim rynku postanowił zainwestować w rozwiązania telematyczne

Firma PZU pochwaliła się, że jako pierwszy ubezpieczyciel w Europie zaoferuje swoim klientom aplikację wykorzystującą rozwiązanie telematyczne. Nowe oprogramowanie ma poprawić bezpieczeństwo kierowców - aplikacja mobilna połączona z niewielkim urządzeniem beacon umożliwi automatyczne wezwanie pomocy w razie kolizji lub wypadku.

Telematyka to szereg rozwiązań telekomunikacyjnych i informatycznych związanych z pozyskiwaniem i analizą danych. Do tej pory była powszechnie wykorzystywana m. in w transporcie, np. do lokalizacji pojazdów. Dane pozyskuje się dzięki niewielkim urządzeniom np. kamerom czy czujnikom. W przypadku PZU będą to beacony, które wykorzystują technologię BLE (Bluetooth Low Energy). Dzięki niej kontaktują się np. aplikacjami na smartfonach przesyłając do nich np. dane geolokalizacyjne, informacje o prędkości z jaką porusza się pojazd czy o jego stanie technicznym. W ten sposób o wszelkich zdarzeniach informowany jest administrator systemu, z którym połączona jest aplikacja.

Przeczytajcie także: Terminale płatnicze trafiły do pierwszych radiowozów drogówki

PZU na razie nie precyzuje, jak dokładnie będzie działał ten system. Nie wiadomo też, czy klienci będą musieli za to rozwiązanie dodatkowo zapłacić. Rozpoczęcie pilotażu rozwiązania PZU GO planowane jest na wiosnę 2018 roku, po którym rozpocznie się dystrybucja na szerszą skalę. Aplikacja ma współpracować z beaconem przyklejanym na szybie samochodu. Zestaw czujników ma pozwolić na wykrycie sytuacji awaryjnej i wysłanie sygnału do centrum alarmowego PZU, które skontaktuje się z kierowcą. Jeśli ten nie odpowie, na miejsce wypadku zostaną wysłane służby ratunkowe. 

Przeczytajcie także: Ustawa o PSD II przyjęta przez rząd

Telematyka już od kilku lat z powodzeniem jest wykorzystywana w ubezpieczeniach, ale w Polsce jest nowością. Najbardziej rozpowszechnione jest zbieranie danych o stylu jazdy kierowcy i dostosowanie na ich podstawie przyszłych warunków finansowych polisy. Tego typu ofertę posiada m. in. firma Bacca, jeden z liderów płatności ratalnych w ubezpieczeniach. Z kolei współpraca Ergo Hestii i operatora aplikacji Yanosik pod marką YU! zaowocowała możliwością zakupu ubezpieczenia OC przez użytkowników aplikacji, o ile korzystają z niej stale. Składka ubezpieczeniowa wyliczana jest na podstawie stylu jazdy, a kierowca prowadzący auto w niebezpieczny sposób nie może liczyć na atrakcyjne warunki.

Poza telematyką ubezpieczyciele mocno stawiają na nowoczesne rozwiązania w obszarze sprzedaży polis czy obsługi klienta. Na kontakt z klientami za pośrednictwem chatbota zdecydowała się kilka miesięcy temu Warta, Play Ubezpieczenia zaoferował zakup prostych produktów ubezpieczeniowych poprzez aplikację na smartfonie, TU Europa natomiast ubezpieczy wyświetlacz Waszego smartfona dzięki aplikacji Screenity. 

Fot. PZU

Kategoria

Udostępnij ten artykuł

Tagi:

Zostaw komentarz

Tomasz Jurczak

Redaktor
Aktywny od: 24.08.2017
Dodał: 112 artykułów

Inne artykuły tego autora:

Wrocław staje się powoli krajowym liderem rozwoju płatności miejskich. Nowe wdrożenie w stolicy Dolnego Śląska

Na początku marca w całym mieście ma działać ponad 150 nowych biletomatów, w których będzie można płacić kartami Mastercarda i Visy oraz Blikiem

Użytkownicy kart Visy będą mogli skorzystać ze zniżek na lotniskach

Organizacja płatnicza uruchamia nową usługę dla posiadaczy kart z Europy

Blockchain może powstrzymać handel "krwawymi diamentami"

Firmy na całym świecie szukają nowych sposobów wykorzystania technologii łańcucha bloków

Nowa aplikacja Euro Banku dostępna już także na urządzenia z systemem iOS

Wcześniej mobilną apkę drugiej generacji otrzymali klienci Euro Banku korzystający ze smartfonów z systemem Android

PKO uruchamia kantor internetowy. Wkrótce zaoferuje nową kartę wielowalutową, dostępną dla wszystkich klientów

Od dziś już wszyscy klienci PKO a nie tylko biznesowi, mogą wymieniać waluty za pośrednictwem swojego internetowego serwisu transakcyjnego

Pokaż wszystkie artykuły tego autora →

Zapisz się do newslettera

Najczęściej czytane

Polish API już za moment. ZBP zaprasza na prezentację nowego projektu

Polish API to rozwiązanie, dzięki któremu banki chcą…

Startują konsultacje projektu Polish API. Dokumentacja jest już dostępna na stronie internetowej

Konsultacje dotyczące interfejsu umożliwiającego dostęp do rachunków bankowych…

Tak kończy się pewna epoka. Visa w ślad za konkurencją powoli rezygnuje z podpisów autoryzujących płatności

Zmiany zasad autoryzacji płatności bezgotówkowych kartami zaczną obowiazywać…

Cashless na Youtube

Q5mv9oSMmys
Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.