Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Pierwszy chatbot ubezpieczeniowy w Polsce. Warta uruchomiła go na Messengerze

Dzięki nowemu rozwiązaniu zgłoszenie szkody może odbyć się od początku do końca na smartfonie

Od dzisiaj możecie w Warcie zgłaszać szkody także za pomocą Messengera. Zakład ubezpieczeń uruchomił profil na Facebooku, w którym wykorzystał najnowsze rozwiązania w zakresie automatycznej obsługi klientów, w tym między innymi chatbota.

Jak to działa? W oknie dialogowym aplikacji Facebook Messenger należy wpisać Wartapl i wskazać profil ubezpieczyciela. System poprosi Was o wybranie jednej z trzech opcji: czy chcecie zgłosić szkodę, poznać ofertę czy skontaktować się z zakładem ubezpieczeń. Jeśli wybierzecie opcję zgłoś szkodę, chatbot przeprowadzi Was przez cały proces.

Przeczytajcie także: Lemoniada sprzeda ubezpieczenia P2P

Trzeba będzie wybrać, czego zgłoszenie dotyczy: pojazdu, mienia czy osoby. Kolejne pytania i odpowiedzi zależą od rodzaju posiadanego ubezpieczenia. Na przykład w przypadku kolizji drogowej robot poprosi o zeskanowanie kamerą smartfona kodu Aztec z dowodu rejestracyjnego. Natomiast przy zniszczeniu mienia trzeba podać numer polisy.

Tu robi się ciekawie, bo testując rozwiązanie, na pytanie o numer ubezpieczenia, odpisałem „nie znam”. Chatbot sobie z tym poradził i postanowił, że zidentyfikuje mnie w inny sposób. Zapytał o imię i nazwisko oraz adres. Warto wspomnieć, że wszelkie dane wpisuje się w dodatkowym oknie i ma do nich dostęp wyłącznie ubezpieczyciel. Przedstawiciele Warty zapewniają, że Facebook nie widzi, nie zbiera i nie przechowuje tych informacji.

Przeczytajcie także: Zakupy z chatbotem w aplikacji Messenger

W procesie likwidacji szkody na Messengerze chatbot umożliwia dołączenie zdjęć z miejsca zdarzenia i fotografii niezbędnych dokumentów, na przykład oświadczenia sprawcy. Jeśli chatbot otrzyma pytanie, na które nie potrafi odpowiedzieć, automatycznie przekieruje rozmowę do konsultanta, który wyjaśni wątpliwości. Następnie w oknie Messengera pojawi się rozmowa z robotem, dokładnie w tym miejscu, w którym musieliście ją przerwać i będzie można kontynuować zgłaszanie szkody. Na koniec otrzymujecie potwierdzenie zgłoszenia.

Przebieg likwidacji szkody można śledzić w aplikacji Warta Mobile, którą ubezpieczyciel udostępnił pod koniec 2015 r. Pisałem o niej w tym tekście. Przez Messengera na razie nie kupicie polisy i jest to świadoma decyzja ubezpieczyciela. Ale Warta nie wyklucza, że jeśli wprowadzone dzisiaj rozwiązanie będzie cieszyć się dużym zainteresowaniem klientów, to w przyszłości może udostępni taką funkcjonalność chatbota. Wtedy zapewne byłby on zintegrowany z jakimś systemem płatności, np. Masterpassem, który jest już wykorzystywany w botach takich restauracji jak Subway, FreshDirect i Cheesecake Factory.

Fot. Warta

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies