Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny

Pierwszy chatbot ubezpieczeniowy w Polsce. Warta uruchomiła go na Messengerze

Dzięki nowemu rozwiązaniu zgłoszenie szkody może odbyć się od początku do końca na smartfonie

Od dzisiaj możecie w Warcie zgłaszać szkody także za pomocą Messengera. Zakład ubezpieczeń uruchomił profil na Facebooku, w którym wykorzystał najnowsze rozwiązania w zakresie automatycznej obsługi klientów, w tym między innymi chatbota. 

Jak to działa? W oknie dialogowym aplikacji Facebook Messenger należy wpisać Wartapl i wskazać profil ubezpieczyciela. System poprosi Was o wybranie jednej z trzech opcji: czy chcecie zgłosić szkodę, poznać ofertę czy skontaktować się z zakładem ubezpieczeń. Jeśli wybierzecie opcję zgłoś szkodę, chatbot przeprowadzi Was przez cały proces. 

Przeczytajcie także: Lemoniada sprzeda ubezpieczenia P2P

Trzeba będzie wybrać, czego zgłoszenie dotyczy: pojazdu, mienia czy osoby. Kolejne pytania i odpowiedzi zależą od rodzaju posiadanego ubezpieczenia. Na przykład w przypadku kolizji drogowej robot poprosi o zeskanowanie kamerą smartfona kodu Aztec z dowodu rejestracyjnego. Natomiast przy zniszczeniu mienia trzeba podać numer polisy.

Tu robi się ciekawie, bo testując rozwiązanie, na pytanie o numer ubezpieczenia, odpisałem „nie znam”. Chatbot sobie z tym poradził i postanowił, że zidentyfikuje mnie w inny sposób. Zapytał o imię i nazwisko oraz adres. Warto wspomnieć, że wszelkie dane wpisuje się w dodatkowym oknie i ma do nich dostęp wyłącznie ubezpieczyciel. Przedstawiciele Warty zapewniają, że Facebook nie widzi, nie zbiera i nie przechowuje tych informacji. 

Przeczytajcie także: Zakupy z chatbotem w aplikacji Messenger

W procesie likwidacji szkody na Messengerze chatbot umożliwia dołączenie zdjęć z miejsca zdarzenia i fotografii niezbędnych dokumentów, na przykład oświadczenia sprawcy. Jeśli chatbot otrzyma pytanie, na które nie potrafi odpowiedzieć, automatycznie przekieruje rozmowę do konsultanta, który wyjaśni wątpliwości. Następnie w oknie Messengera pojawi się rozmowa z robotem, dokładnie w tym miejscu, w którym musieliście ją przerwać i będzie można kontynuować zgłaszanie szkody. Na koniec otrzymujecie potwierdzenie zgłoszenia.

Przebieg likwidacji szkody można śledzić w aplikacji Warta Mobile, którą ubezpieczyciel udostępnił pod koniec 2015 r. Pisałem o niej w tym tekście. Przez Messengera na razie nie kupicie polisy i jest to świadoma decyzja ubezpieczyciela. Ale Warta nie wyklucza, że jeśli wprowadzone dzisiaj rozwiązanie będzie cieszyć się dużym zainteresowaniem klientów, to w przyszłości może udostępni taką funkcjonalność chatbota. Wtedy zapewne byłby on zintegrowany z jakimś systemem płatności, np. Masterpassem, który jest już wykorzystywany w botach takich restauracji jak Subway, FreshDirect i Cheesecake Factory.

 

Fot. Warta

Kategoria

Udostępnij ten artykuł

Zostaw komentarz

Piotr Dziubak

Sekretarz redakcji
Aktywny od: 22.01.2015
Dodał: 696 artykułów

Inne artykuły tego autora:

Kolejny krok Revoluta na drodze do bycia bankiem. Teraz sam będzie wydawał karty swoim klientom

Brytyjski fintech poinformował klientów, że zmiany w regulaminie dotyczące kart wejdą w życie 20 marca 2018 r.

Użytkownicy kart Mastercarda będą odciskiem palca autoryzować płatności w sieci. Już za rok

Biometryczne sposoby uwierzytelniania transakcji w internecie mają być wprowadzane przez banki od kwietnia 2019 r.

Nowość od Revoluta. Aplikacja pozwala już na zakup ubezpieczenia kosztów leczenia za granicą

Usługa ma ciekawą opcję, polegającą na automatycznym wznawianiu polisy. Niestety charakteryzuje się także długą listą wyłączeń dla ubiegających się o świadczenie

Uber wprowadza obowiązkowe przerwy w pracy dla kierowców. Na razie nie w Polsce

W Wielkiej Brytanii po dziesięciu godzinach podróżowania z pasażerami, kierowcy Ubera będą musieli odpoczywać co najmniej przez sześć godzin

Chiny zamierzają zablokować dostęp do platform pośredniczących w handlu bitcoinami

Informację o planach chińskich władz przekazał dzisiaj serwis Bloomberg

Pokaż wszystkie artykuły tego autora →

Zapisz się do newslettera

Najczęściej czytane

8 zaskakujących miejsc w Polsce, w których już można płacić kartą

Jeszcze do niedawna wszystkie te miejsca były niemal…

Startują konsultacje projektu Polish API. Dokumentacja jest już dostępna na stronie internetowej

Konsultacje dotyczące interfejsu umożliwiającego dostęp do rachunków bankowych…

Tak kończy się pewna epoka. Visa w ślad za konkurencją powoli rezygnuje z podpisów autoryzujących płatności

Zmiany zasad autoryzacji płatności bezgotówkowych kartami zaczną obowiazywać…

Cashless na Youtube

Q5mv9oSMmys
Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.