Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny

Pierwszy chatbot ubezpieczeniowy w Polsce. Warta uruchomiła go na Messengerze

Dzięki nowemu rozwiązaniu zgłoszenie szkody może odbyć się od początku do końca na smartfonie

Od dzisiaj możecie w Warcie zgłaszać szkody także za pomocą Messengera. Zakład ubezpieczeń uruchomił profil na Facebooku, w którym wykorzystał najnowsze rozwiązania w zakresie automatycznej obsługi klientów, w tym między innymi chatbota. 

Jak to działa? W oknie dialogowym aplikacji Facebook Messenger należy wpisać Wartapl i wskazać profil ubezpieczyciela. System poprosi Was o wybranie jednej z trzech opcji: czy chcecie zgłosić szkodę, poznać ofertę czy skontaktować się z zakładem ubezpieczeń. Jeśli wybierzecie opcję zgłoś szkodę, chatbot przeprowadzi Was przez cały proces. 

Przeczytajcie także: Lemoniada sprzeda ubezpieczenia P2P

Trzeba będzie wybrać, czego zgłoszenie dotyczy: pojazdu, mienia czy osoby. Kolejne pytania i odpowiedzi zależą od rodzaju posiadanego ubezpieczenia. Na przykład w przypadku kolizji drogowej robot poprosi o zeskanowanie kamerą smartfona kodu Aztec z dowodu rejestracyjnego. Natomiast przy zniszczeniu mienia trzeba podać numer polisy.

Tu robi się ciekawie, bo testując rozwiązanie, na pytanie o numer ubezpieczenia, odpisałem „nie znam”. Chatbot sobie z tym poradził i postanowił, że zidentyfikuje mnie w inny sposób. Zapytał o imię i nazwisko oraz adres. Warto wspomnieć, że wszelkie dane wpisuje się w dodatkowym oknie i ma do nich dostęp wyłącznie ubezpieczyciel. Przedstawiciele Warty zapewniają, że Facebook nie widzi, nie zbiera i nie przechowuje tych informacji. 

Przeczytajcie także: Zakupy z chatbotem w aplikacji Messenger

W procesie likwidacji szkody na Messengerze chatbot umożliwia dołączenie zdjęć z miejsca zdarzenia i fotografii niezbędnych dokumentów, na przykład oświadczenia sprawcy. Jeśli chatbot otrzyma pytanie, na które nie potrafi odpowiedzieć, automatycznie przekieruje rozmowę do konsultanta, który wyjaśni wątpliwości. Następnie w oknie Messengera pojawi się rozmowa z robotem, dokładnie w tym miejscu, w którym musieliście ją przerwać i będzie można kontynuować zgłaszanie szkody. Na koniec otrzymujecie potwierdzenie zgłoszenia.

Przebieg likwidacji szkody można śledzić w aplikacji Warta Mobile, którą ubezpieczyciel udostępnił pod koniec 2015 r. Pisałem o niej w tym tekście. Przez Messengera na razie nie kupicie polisy i jest to świadoma decyzja ubezpieczyciela. Ale Warta nie wyklucza, że jeśli wprowadzone dzisiaj rozwiązanie będzie cieszyć się dużym zainteresowaniem klientów, to w przyszłości może udostępni taką funkcjonalność chatbota. Wtedy zapewne byłby on zintegrowany z jakimś systemem płatności, np. Masterpassem, który jest już wykorzystywany w botach takich restauracji jak Subway, FreshDirect i Cheesecake Factory.

 

Fot. Warta

Zostaw komentarz

Piotr Dziubak

Sekretarz redakcji
Aktywny od: 22.01.2015
Dodał: 601 artykułów

Inne artykuły tego autora:

Rosną wydatki obcokrajowców w Warszawie. Duży awans stolicy Polski w corocznym badaniu Mastercarda

Raport Global Destination Cities Index szereguje 132 miasta na całym świecie pod względem licz...

Czy transakcje płatnicze trafią do wirtualnej rzeczywistości? Mastercard i Visa pokazują, jak to może działać

Gogle VR po połączeniu ze smartfonem pozwalają na płatności za pomocą cyfrowych portfeli Ch...

Dane klientów Credit Agricole, Idei, mBanku i Śląskiego dostępne w internecie. Sprzedawane po 3 zł

Ogłoszenie z ofertą sprzedaży rekordów po 3 zł za sztukę ukazało się na zaszyfrowanym for...

Na razie sukces. W niecały tydzień zyskałem 0,85 proc. inwestując w fundusze wysokiego ryzyka

Muszę jednak dowiedzieć się czegoś więcej na temat dywersyfikacji portfela ...

Takiego phishingu chyba jeszcze nie było. Przestępcy reklamują fałszywą stronę mBanku w wyszukiwarce

Bank przestrzega przed nową kampanią phishingową, której celem jest pozyskanie wrażliwych da...

Pokaż wszystkie artykuły tego autora →

Zapisz się do newslettera

Najczęściej czytane

Oto nowy, wygodny sposób opłacania policyjnych mandatów. Niestety, trochę drogi

Za pośrednictwem serwisu zaplacmandat.pl grzywnę otrzymaną od drogówki…

Tomasz Bogus odchodzi z BGŻ BNP Paribas. Na razie nie wiadomo, kto go zastąpi

Obecny prezes francuskiego banku pozostanie na stanowisku do…

Cashless na Youtube

Q5mv9oSMmys
Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.