Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Polish API może nie wystarczyć. KIR pracuje nad usługami wspierającymi to rozwiązanie

Na potrzeby interfejsu API KIR stworzy HUB PSD II, który ma zarządzać technicznie standardem i go utrzymywać

Polish API to rozwiązanie budowane w związku z implementacją dyrektywy PSD II. Ma umożliwiać tzw. podmiotom trzecim, np. operatorom płatności internetowych, dostęp do rachunków bankowych. W całej układance związanej z PSD II KIR widzi dla siebie rolę integratora banków oraz operatorów płatności i innych fintechów. Stworzenie hubu ma być krokiem w tym kierunku. Jak wskazuje spółka, sam interfejs API nie wystarczy, aby wykorzystać w pełni PSD II.

Przeczytajcie także: Uber zablokuje pieniądze, nawet jeśli odwołacie kurs

W połowie stycznia Związek Banków Polskich skierował do konsultacji publicznych projekt standardu interfejsu komunikacyjnego między podmiotami prowadzącymi rachunki płatnicze ze stronami trzecimi, tzw. Polish API. Konsultacje mają potrwać dwa tygodnie. Później zostaną wprowadzone do niego poprawki i powstanie wersja 2.0. Przedstawiciele ZBP deklarują, że ostateczna wersja standardu Polish API zostanie udostępniona wszystkim zainteresowanym podmiotom bezpłatnie.

Przeczytajcie także: Dwunasty bank z Polski zaoferował Android Pay

Zdaniem KIR, wdrożenie Polish API oraz HUB PSD II to większa szansa, że nowe usługi na rynku płatniczym będą osiągalne dla wszystkich klientów, bez względu czy mają rachunki płatnicze w bankach czy innych firmach i niezależnie czy są to duże czy małe podmioty. Wdrożenie dyrektywy PSD II do prawa polskiego jest na ostatniej prostej. 9 stycznia ustawa wprowadzająca zapisy tej dyrektywy została przyjęta przez Radę Ministrów. Dziś projekt przepisów trafił do Sejmu.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies