Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Amazon Go już działa. Rewolucja w zakupach powoli staje się faktem

Kamery i czujniki zamiast kas – sklep Amazona ponownie otwarty dla wszystkich klientów

W Seattle oficjalnie otwarto pierwszy sklep, w którym klienci zrobią zakupy bez korzystania z kasy, nawet tej samoobsługowej. Wszystko odbywa się automatycznie, kupujący nie muszą zatem skanować żadnych produktów ani dokonywać płatności. Pierwotnie Amazon informował o pilotażowym projekcie już pod koniec 2016 roku, o czym mogliście przeczytać w tym miejscu.

Przeczytajcie także: Polska Bezgotówkowa ma już dwie umowy

Na początku usługa udostępniona została pracownikom Amazona, a następnie pozostałym chętnym. Niestety szybko pojawiły się problemy związane np. ze zbyt dużą liczbą klientów w sklepie. Jak twierdzili eksperci od technologii, system nie radził sobie choćby ze skutecznym powiązaniem klienta z produktami jakie wybrał lub z których rezygnował. Po roku Amazon jest pewien, że "uczenie maszynowe" zostało poprawione, a algorytmy skutecznie nauczyły się zachowań klientów.

Przypomnę, że aby skorzystać ze stacjonarnego sklepu Amazon Go, należy posiadać konto w Amazonie. Klient wchodząc do sklepu uruchamia aplikację Amazon Go i skanuje przy bramce wejściowej kod QR, który wyświetla się na ekranie smartfona. Następnie czujniki i kamery zawieszone w sklepie śledzą każdy ruch klienta oraz produkty jakie bierze z półki. Na koniec system wycenia wirtualny koszyk i obciąża konto na Amazonie.

Przeczytajcie także: 8 zaskakujących miejsc w Polsce, w których już można płacić kartą

Polskie sklepy też stawiają na automatyzację procesu zakupowego. W lipcu 2014 r. pilotaż aplikacji do skanowania produktów podczas zakupów przeprowadził Piotr i Paweł. Klient musiał jednak podejść do kasy i zapłacić za własnoręcznie zeskanowane i włożone wcześniej do koszyka produkty. Podobne rozwiązanie w oparciu o portfel Masterpass i aplikację Mój Carrefour testuje w kilku supermarketach Carrefour a swój pomysł na automatyczne zakupy ma także brytyjskie Tesco w Polsce.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies