Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Polacy ufają biometrii. Ponad 80 proc. z nich uważa, że to bezpieczny sposób autoryzacji transakcji

Raport Visy Digital Payments Study pokazuje, że od poprzedniej edycji badania odsetek przekonanych do rozwiązań biometrycznych wzrósł o jedną czwartą

Badanie Digital Payments Study jest zlecane przez Visę cyklicznie. Ostatnio wykonano je w połowie 2017 r. Na jego podstawie organizacja w listopadzie ubiegłego roku ujawniła dane obrazujące zmianę sposobu postrzegania płatności cyfrowych w internecie. Pisałem o tym w tekście, który znajdziecie tutaj. Dzisiaj Visa postanowiła zaprezentować kolejną porcję danych z tego badania. Tym razem dotyczą one postrzegania biometrycznych sposobów autoryzacji transakcji.

Przeczytajcie także: BZ WBK uruchomił stronę dla Ukraińców

Zebrane dane są bardzo optymistyczne, jeśli chodzi o postawy konsumentów wobec kwestii wykorzystania nowych technologii do potwierdzania płatności. Pokazują, że wraz z rosnącą popularnością innowacyjnych metod płatniczych, rośnie zaufanie do takich rozwiązań jak biometria. Już 83 proc. badanych uważa, że jest ona bezpieczną formą uwierzytelnienia. To o 23 punkty procentowe więcej niż w poprzedniej edycji raportu.

Wśród konsumentów, którzy płacą zbliżeniowo, odsetek ufających biometrii jest wyższy i wynosi 85 proc. Skanowanie odcisku palca oraz tęczówki oka zostały wskazane przez Polaków jako te metody, z których skorzystaliby najchętniej, gdyby potwierdzali transakcję podczas robienia zakupów. Biometrię odcisku palca jako najbezpieczniejszą wskazuje 74 proc. badanych. 41 proc. pytanych Polaków deklaruje, że skorzystałoby z rozwiązań biometrycznych podczas zbliżeniowego płacenia w sklepie za towary lub usługi.

Przeczytajcie także: Byłem w Inkubatorze Innowacji Visy

– Z wyników naszego badania płynie jasny wniosek – płatności zbliżeniowe otworzyły Polaków na nowe, innowacyjne metody płacenia. Kolejnym etapem będzie upowszechnienie się płatności mobilnych, które już teraz bardzo dynamicznie zyskują uznanie konsumentów – komentuje Adrian Kurowski, dyrektor Visy w Polsce.

Badanie Digital Payments Study zostało zrealizowane na zlecenie Visy przez agencję Populus w okresie czerwiec–lipiec 2017 r. w 22 europejskich krajach, w tym w Polsce. W każdym kraju ankietowano średnio ok. 2 tys. konsumentów.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies