Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny

Polacy ufają biometrii. Ponad 80 proc. z nich uważa, że to bezpieczny sposób autoryzacji transakcji

Raport Visy Digital Payments Study pokazuje, że od poprzedniej edycji badania odsetek przekonanych do rozwiązań biometrycznych wzrósł o jedną czwartą

Badanie Digital Payments Study jest zlecane przez Visę cyklicznie. Ostatnio wykonano je w połowie 2017 r. Na jego podstawie organizacja w listopadzie ubiegłego roku ujawniła dane obrazujące zmianę sposobu postrzegania płatności cyfrowych w internecie. Pisałem o tym w tekście, który znajdziecie tutaj. Dzisiaj Visa postanowiła zaprezentować kolejną porcję danych z tego badania. Tym razem dotyczą one postrzegania biometrycznych sposobów autoryzacji transakcji.

Przeczytajcie także:  BZ WBK uruchomił stronę dla Ukraińców

Zebrane dane są bardzo optymistyczne, jeśli chodzi o postawy konsumentów wobec kwestii wykorzystania nowych technologii do potwierdzania płatności. Pokazują, że wraz z rosnącą popularnością innowacyjnych metod płatniczych, rośnie zaufanie do takich rozwiązań jak biometria. Już 83 proc. badanych uważa, że jest ona bezpieczną formą uwierzytelnienia. To o 23 punkty procentowe więcej niż w poprzedniej edycji raportu.

Wśród konsumentów, którzy płacą zbliżeniowo, odsetek ufających biometrii jest wyższy i wynosi 85 proc. Skanowanie odcisku palca oraz tęczówki oka zostały wskazane przez Polaków jako te metody, z których skorzystaliby najchętniej, gdyby potwierdzali transakcję podczas robienia zakupów. Biometrię odcisku palca jako najbezpieczniejszą wskazuje 74 proc. badanych. 41 proc. pytanych Polaków deklaruje, że skorzystałoby z rozwiązań biometrycznych podczas zbliżeniowego płacenia w sklepie za towary lub usługi.

Przeczytajcie także: Byłem w Inkubatorze Innowacji Visy

– Z wyników naszego badania płynie jasny wniosek – płatności zbliżeniowe otworzyły Polaków na nowe, innowacyjne metody płacenia. Kolejnym etapem będzie upowszechnienie się płatności mobilnych, które już teraz bardzo dynamicznie zyskują uznanie konsumentów – komentuje Adrian Kurowski, dyrektor Visy w Polsce. 

Badanie Digital Payments Study zostało zrealizowane na zlecenie Visy przez agencję Populus w okresie czerwiec–lipiec 2017 r. w 22 europejskich krajach, w tym w Polsce. W każdym kraju ankietowano średnio ok. 2 tys. konsumentów.

Zostaw komentarz

Piotr Dziubak

Sekretarz redakcji
Aktywny od: 22.01.2015
Dodał: 712 artykułów

Inne artykuły tego autora:

Revolut ma konkurencję w walce o klientów znad Wisły. Aplikacja Monese już po polsku

Brytyjski fintech Monese udostępnił polskojęzyczną wersję aplikacji. Musi jednak uzupełnić swoją ofertę, jeśli chce zaistnieć na rynku opanowanym już w dużym stopniu przez konkurencję

Uber przenosi swoje biuro z Warszawy do Kijowa. W Polsce ma zostać tylko zespół UberEats

Kadra zarządzająca polskim oddziałem Ubera już znalazła lub właśnie szuka nowego zajęcia. Na przykład były szef marketingu w regionie trafił do Revoluta

UOKiK: Millennium ma zwrócić opłaty za pakiet bezpieczeństwa sprzedawany razem z kartami

Aby odzyskać pieniądze, klienci banku muszą złożyć reklamację. Mają na to czas do 20 czerwca 2018 r.

Takiej piaskownicy jeszcze nie było. Londyn chce stworzyć globalny sandbox

Brytyjski regulator analizuje możliwość testowania innowacyjnych rozwiązań na kilku rynkach równocześnie

BZ WBK uruchomił stronę dla Ukraińców. Jest też promocja na przelewy i przekazy w Western Union

Oferta nazywa się "Na Ukrainę taniej" i obejmuje niższe opłaty za przelewy zagraniczne oraz 100-złotowy bonus za przekazy, wypłacany po spełnieniu kilku warunków

Pokaż wszystkie artykuły tego autora →

In English

Uber To Move Its Polish Office to Kyiv

The managers from Uber's Polish office are looking…

Poland's PKO App Number One Among World's 100 Biggest Banks

The ranking was published in Retail Banker International…

Masterpass Is Now Available at Fifth Bank In Poland

The solution makes online card payments easier

See all articles in English →

Zapisz się do newslettera

Najczęściej czytane

Operator aplikacji JustDrive: to Orlen zerwał umowę

Firma wydała wreszcie oświadczenie, w którym tłumaczy dlaczego…

Czy to już koniec aplikacji JustDrive? Zniknęła z App Store i Google Play

Firma nie komentuje nagłego zawieszenia działania aplikacji, z…

Uber przenosi swoje biuro z Warszawy do Kijowa. W Polsce ma zostać tylko zespół UberEats

Kadra zarządzająca polskim oddziałem Ubera już znalazła lub…

IKO wygrywa w rankingu aplikacji 100 największych banków na świecie

Ranking publikuje w marcowym numerze magazyn Retail Banker…

Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.