Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny
Polacy ufają biometrii. Ponad 80 proc. z nich uważa, że to bezpieczny sposób autoryzacji transakcji

Polacy ufają biometrii. Ponad 80 proc. z nich uważa, że to bezpieczny sposób autoryzacji transakcji

Raport Visy Digital Payments Study pokazuje, że od poprzedniej edycji badania odsetek przekonanych do rozwiązań biometrycznych wzrósł o jedną czwartą

Badanie Digital Payments Study jest zlecane przez Visę cyklicznie. Ostatnio wykonano je w połowie 2017 r. Na jego podstawie organizacja w listopadzie ubiegłego roku ujawniła dane obrazujące zmianę sposobu postrzegania płatności cyfrowych w internecie. Pisałem o tym w tekście, który znajdziecie tutaj. Dzisiaj Visa postanowiła zaprezentować kolejną porcję danych z tego badania. Tym razem dotyczą one postrzegania biometrycznych sposobów autoryzacji transakcji.

Przeczytajcie także:  BZ WBK uruchomił stronę dla Ukraińców

Zebrane dane są bardzo optymistyczne, jeśli chodzi o postawy konsumentów wobec kwestii wykorzystania nowych technologii do potwierdzania płatności. Pokazują, że wraz z rosnącą popularnością innowacyjnych metod płatniczych, rośnie zaufanie do takich rozwiązań jak biometria. Już 83 proc. badanych uważa, że jest ona bezpieczną formą uwierzytelnienia. To o 23 punkty procentowe więcej niż w poprzedniej edycji raportu.

Wśród konsumentów, którzy płacą zbliżeniowo, odsetek ufających biometrii jest wyższy i wynosi 85 proc. Skanowanie odcisku palca oraz tęczówki oka zostały wskazane przez Polaków jako te metody, z których skorzystaliby najchętniej, gdyby potwierdzali transakcję podczas robienia zakupów. Biometrię odcisku palca jako najbezpieczniejszą wskazuje 74 proc. badanych. 41 proc. pytanych Polaków deklaruje, że skorzystałoby z rozwiązań biometrycznych podczas zbliżeniowego płacenia w sklepie za towary lub usługi.

Przeczytajcie także: Byłem w Inkubatorze Innowacji Visy

– Z wyników naszego badania płynie jasny wniosek – płatności zbliżeniowe otworzyły Polaków na nowe, innowacyjne metody płacenia. Kolejnym etapem będzie upowszechnienie się płatności mobilnych, które już teraz bardzo dynamicznie zyskują uznanie konsumentów – komentuje Adrian Kurowski, dyrektor Visy w Polsce. 

Badanie Digital Payments Study zostało zrealizowane na zlecenie Visy przez agencję Populus w okresie czerwiec–lipiec 2017 r. w 22 europejskich krajach, w tym w Polsce. W każdym kraju ankietowano średnio ok. 2 tys. konsumentów.

Zostaw komentarz

Piotr Dziubak

Sekretarz redakcji
Aktywny od: 22.01.2015
Dodał: 756 artykułów

Inne artykuły tego autora:

Revolutowi kryptowaluty niestraszne. Już pięć z nich można kupić i przechowywać w tej aplikacji

Do listy dostępnych walut cyfrowych bitcoin, litecoin i ethereum, właśnie dołączyły XRP i bitcoin cash

Play stawia na dodatkowe usługi, a wśród nich proponuje ochronę telefonu. Nowa oferta 360

Jedna z nowych usług operatora umożliwia pokrycie części kosztów związanych z naprawą smartfona, ale co ciekawe nie jest to ubezpieczenie

Google Pay wróciło na smartwatche polskich użytkowników

Najnowsza aktualizacja systemu Wear OS umożliwia korzystania z płatności zbliżeniowych na zegarkach w Polsce i Rosji

Dobra wiadomość dla użytkowników smartwatchy. Google Pay wróci na zegarki polskich klientów

W ciągu najbliższych tygodni Google Pay na smartwatchach będzie oficjalnie wspierany również w Polsce

Jednolity rynek finansowy. Kto skorzysta na nim najbardziej? Nie banki czy fintechy tylko konsumenci

Można się skarżyć na zbyt szeroki zakres europejskich regulacji, ale prawda jest taka, że to dzięki nim płacicie mniej za usługi telekomunikacyjne czy pocztowe. Jest szansa, że podobnie będzie na rynku produktów finansowych

Pokaż wszystkie artykuły tego autora →

Zapiszcie się do newslettera

Cashless na Youtube

wOKrWHZ7Jrc
Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.