Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Czy ta usługa będzie mogła konkurować z mojeID? T-Mobile uruchomiło Mobile Connect

Ale na razie nowy sposób logowania jest dostępny tylko dla użytkowników serwisu "granie na czekanie"

O Mobile Connect pisałem wielokrotnie. W grudniu ubiegłego roku T-Mobile na łamach Cashless obiecywał, że w 2017 r. nowa technologia zastąpi przestarzałe wiadomości SMS wykorzystywane np. do autoryzacji transakcji finansowych czy potwierdzania tożsamości w sieci. Dzisiaj operator komórkowy ogłosił, że jako pierwszy w Polsce oddaje do dyspozycji klientów takie właśnie rozwiązanie. Jednak na razie tylko tym, którzy korzystają z usługi "granie na czekanie" poprzez przeglądarkę internetową na komputerze. Jeśli dobrze kojarzę, to serwis w którym wybiera się utwór muzyczny odtwarzany zamiast sygnału oczekiwania na połączenie, gdy do kogoś dzwonicie.

Przeczytajcie także: Rewolucja w przelewach ZUS szansą dla oszustów

Aby zalogować się do niego, zamiast dotychczasowego hasła, wystarczy że wybierzecie opcję "zaloguj z Mobile Connect", a w miejscu loginu wpiszecie swój numer telefonu i potwierdzicie to widocznym na stronie przyciskiem. Na telefonie wyświetlony zostanie komunikat push. Jeśli dotkniecie na ekranie smartfona pole "OK" potwierdzicie chęć logowania do serwisu na komputerze. Chwilę później nastąpi automatyczne odświeżenie strony i przejście do serwisu.

To na razie skromne komercyjne wdrożenie może okazać się interesujące, jeśli z rozwiązania będą chciały skorzystać inne serwisy internetowe. Wydaje mi się, że Mobile Connect będzie konkurować z rozwiązaniem mojeID, które do potwierdzania tożsamości klientów na stronach prywatnych firm wykorzystuje loginy i hasła do bankowości internetowej. Więcej na temat usługi KIR-u przeczytacie tutaj.

Przeczytajcie także: Apple zmniejsza dokładność FaceID

Co ciekawe banki do autoryzacji transakcji coraz częściej wykorzystują zamiast poczciwych SMS-ów tzw. mobilną autoryzację. Od zeszłego roku stosuje ją w swojej aplikacji np. mBank (po nim wprowadziły to inne banki jak np. ING). Różnica między Mobile Connect a mobilną autoryzacją polega na tym, że w przypadku tej drugiej użytkownik musi mieć dostęp do internetu. W Mobile Connect wystarczy zasięg sieci komórkowej.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies