Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nie logujcie się na konto przez link w mejlu. BGŻ BNP Paribas przeprasza za pomyłkę

To reakcja na piątkowy mejling z informacją o zmianie umowy ramowej, w którym znalazł się link do strony logowania na rachunek

W weekend kilku czytelników Cashless zwróciło uwagę na korespondencję elektroniczną, jaką otrzymali z BGŻ BNP Paribas, właściciela marki BGŻ Optima. Otóż bank poinformował ich w mejlu, że zmienił wzór niektórych dokumentów. Ze zmianami oraz nowymi wzorami mogli się zapoznać po zalogowaniu na swój rachunek. I wszystko byłoby w porządku gdyby nie fakt, że w mejlu znalazł się link do strony logowania na konto.

Przeczytajcie także: Alior i mBank ostrzegają przed nowym atakiem

Większość czytelników Cashless zapewne zdaje sobie sprawę, że takie działanie jest dość niestandardowe. Większość banków nigdy nie załącza w korespondencji do klientów linków, mało tego, z uporem maniaka przestrzega klientów przed logowaniem na rachunek w ten sposób. Zalecanym sposobem jest samodzielne wpisanie adresu banku w przeglądarce i dopiero ze strony banku przejście do serwisu transakcyjnego.

Decydują o tym względy bezpieczeństwa bo jedną z najpopularniejszych form oszustwa internetowego jest rozsyłanie spamu z linkami do fałszywych stron bankowych. Przestępcy liczą, że adresaci spamu wykorzystując je przejdą na podrobioną stronę banku i tam podadzą login i hasło do rachunku. Tak pozyskane dane służą im później do prób kradzieży pieniędzy.

Przeczytajcie także: Banki bezpieczne po cyberataku na Ukrainie

Dlaczego więc BGŻ BNP Paribas zachęca klientów do logowania przez link? Wygląda na to, że przez pomyłkę. Biuro prasowe banku potwierdziło, że w piątek wieczorem klienci BGŻ Optima otrzymali maila z informacją o tym, że w systemie bankowości elektronicznej znajdą szczegółowe informacje o zmianach w umowie ramowej. Jak tłumaczy rzecznik instytucji Izabela Tworzydło był to rutynowy mail bo klienci zazwyczaj w taki właśnie sposób są informowani o tego typu zdarzeniach.

– W mailu znalazł się link do strony logowania do systemu bankowości elektronicznej. Mogło to wzbudzić niepokój klientów, z uwagi na to, że zwykle w korespondencji nie zamieszczamy takich linków. Przepraszamy klientów za to niedopatrzenie. Wyciągniemy wnioski z tej sytuacji na przyszłość – mówi Izabela Tworzydło. Ale co się stało to się nieodstanie. Na miejscu banku liczyłbym, że cyberprzestępcy nie wykorzystają jego błędu. A jeżeli już się stanie, że klienci wykażą się większą wyobraźnią, niż osoba odpowiedzialna za ostatni mejling w BGŻ BNP Paribas.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI:

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies