Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Tesco Bank wznowił obsługę transakcji online. Weekendowy atak kosztował go 2,5 mln funtów

Przestępcy wykradli pieniądze w sobotę i niedzielę z ok. 9 tys. rachunków. Bank zrefundował klientom straty wczoraj wieczorem

W miniony weekend przestępcy zaatakowali system bankowy Tesco Bank. Z najnowszego oświadczenia władz tej instytucji wynika, że złodzieje zdołali przeprowadzić transakcje z 9 tys. kont na łączną kwotę 2,5 mln funtów szterlingów. To sytuacja o tyle niecodzienna, że ofiarami ataków cyberprzestępców zazwyczaj padają klienci a nie systemy informatyczne banku.

Przeczytajcie także: Uważajcie na fałszywe maile o ukrywaniu dochodów

Tesco Bank twierdzi, że w wyniku weekendowego ataku nie doszło do wycieku danych osobowych klientów. Po chwilowym zawieszeniu obsługi rachunków przez internet została ona już wznowiona. Jednocześnie wczoraj wieczorem bank oddał użytkownikom kont skradzione im przez hakerów pieniądze.

Przeczytajcie także: O bezpieczeństwo apki powinien zatroszczyć się bank

Tesco Bank ma w Wielkiej Brytanii 7,8 mln klientów. Atak spowodował jednodniowe zawieszenie obsługi prowadzonych przez niego kont online. W tym czasie klienci mogli jednak korzystać z bankomatów oraz płacić kartami za zakupy w sklepach.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI: FRAUDY

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies