Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Prawie połowa z Was nie boi się już banku w komórce. Ciekawy sondaż na zlecenie ZBP

Jeszcze więcej respondentów ma zaufanie do kart zbliżeniowych i bankowości internetowej

Związek Banków Polskich opublikował dziś wyniki badania na temat reputacji sektora bankowego. Sondaż został przeprowadzony w marcu na reprezentatywnej próbie Polaków przez ośrodek Kantar TNS. Okazuje się, że 50 proc. badanych ma dobrą opinię o bankach a złą – jedynie 8 proc. To najlepszy wynik w historii sondażu, przeprowadzanego już od kilkunastu lat.

Przeczytajcie także: Czasowa blokada kart w apce BZ WBK

W wynikach jego najnowszej edycji znaleźć można ponadto mnóstwo wskaźników na temat zaufania do poszczególnych instytucji rynku finansowego a także różnic w postrzeganiu banków w porównaniu z innymi firmami. Mnie najbardziej zainteresowały jednak odpowiedzi respondentów na kilka pytań dotyczących nowoczesnych usług bankowych.

Pytania te niestety pojawiły się w sondażu po raz pierwszy. Odpowiedzi na nie nie można zatem porównać z wynikami z lat poprzednich. Niemniej warto je odnotować, by w przyszłym roku sprawdzić, jak zmienia się stosunek klientów do takich usług jak płatności zbliżeniowe czy bankowość mobilna.

Przeczytajcie także: Oto nowa aplikacja mobilna mBanku

Otóż, jak podaje Kantar TNS, do kart płatniczych zaufanie ma 67 proc. badanych. Nie ufa im 28 proc. a 5 proc. nie ma na ten temat zdania. Nieco gorzej wypadają płatności zbliżeniowe, które pozytywnie ocenia 54 proc. respondentów. Negatywny stosunek do nich ma 37 proc. badanych a 9 proc. nie ma opinii. Bankowości internetowej ufa 57 proc. ankietowanych. Nieufnych wobec niej jest 32 proc. a zdania nie ma 11 proc. Natomiast do bankowości mobilnej zaufanie ma 46 proc. respondentów. Nie ufa jej 41 proc. badanych. 13 proc. nie ma zdania.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies