Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny

Hybryda może się sprawdzić nie tylko w motoryzacji. KIR proponuje nowe podejście do problemu trwałego nośnika

Spółka rozpoczyna testy trzech różnych systemów służących do wysyłki dokumentów regulacyjnych do klientów banków

Trwają prace nad tzw. sektorowym systemem służącym do przesyłania ważnych dokumentów przez banki do ich klientów. Chodzi np. o nowe cenniki czy regulaminy. Prace prowadzi Związek Banków Polskich, a zostały podjęte na skutek postępowań wszczętych przeciwko kilkunastu instytucjom finansowym z Polski przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wielu czytelników Cashless zapewne problem trwałego nośnika dobrze zna. Pozostałych odsyłam do wcześniejszych publikacji na temat trwałego nośnika, które można znaleźć np. tutaj.

Przeczytajcie także: Oto nowy pomysł na trwały nośnik

Kilka dni temu ZBP rozesłał do banków ankietę, w której prosi o wskazanie preferowanego przez nich rozwiązania problemu trwałego nośnika. Wśród możliwych opcji do wyboru znalazł się system zwany KIR Pieczęć elektroniczna wykorzystujący podpis elektroniczny, dwa systemy wykorzystujące technologię blockchain, przygotowane wspólnie przez KIR firmy IBM i Billon, oraz rozwiązanie proponowane przez Biuro Informacji Kredytowej przygotowane z Billonem i również wykorzystujące blockchain.
W ankiecie nie ma rozwiązania opartego o tzw. WORM, czyli masową pamięć obiektową, co do którego UOKiK wypowiedział się parę miesięcy temu pozytywnie.

Przeczytajcie także: UOKiK dał bankom czas na rozwiązanie problemu trwałego nośnika

Zdaniem Roberta Trętowskiego, wiceprezesa zarządu KIR, ze względu na fakt, że reprezentowana przez niego spółka jest własnością banków, wydaje się, że to właśnie KIR powinien być naturalnym wyborem jako dostawca rozwiązania, jeśli banki – w sektorowym systemie komunikacji z klientami - zdecydują się postawić na trwały nośnik. Trętowski uważa jednak, że błędem byłoby decydowanie w tym momencie o technologii, w jakiej system miałby być tworzony. – Dlatego jesteśmy zdania, że najpierw proponowane koncepcje należałoby przetestować - właśnie dwa takie testy uruchomiliśmy - i przedstawić bankom raport z wynikami, na podstawie którego łatwiej będzie podjąć decyzje o wyborze koncepcji – stwierdził przedstawiciel KIR-u.

W opinii Roberta Trętowskiego, najlepszym rozwiązaniem kwestii trwałego nośnika będzie postawienie na system hybrydowy wykorzystujący różne technologie. Dzięki temu każdy bank miałby swobodę decydowania o tym, w jaki sposób - dziś czy w przyszłości - wysyłać dokumenty regulacyjne do swoich klientów.

Zostaw komentarz

Jacek Uryniuk

Redaktor naczelny
Aktywny od: 22.01.2015
Dodał: 2495 artykułów

Inne artykuły tego autora:

Większość banków z Polski oferuje już aplikacje mobilne. Sprawdźcie swoją wiedzę na ich temat. Quiz Cashless

Trudno dziś wyobrazić sobie, by bank mógł uchodzić za nowoczesny nie posiadając w ofercie dobrej aplikacji na smartfony. Zapraszam na krótki test wiedzy na temat tego rozwiązania

Banki z Polski prowadzą już 204 oddziały w stylu cashfree. Najnowszy raport Cashless

Najwięcej placówek bez tradycyjnej obsługi kasowej posiada ING – prawie 100

ZBP w Sejmie: nadzór powinien przemyśleć wprowadzenie zakazu inwestycji w kryptowaluty

Zdecydowane stanowisko w stosunku do cyfrowych pieniędzy szef ZBP Krzysztof Pietraszkiewicz przedstawił dziś podczas posiedzenia Komisji Finansów Publicznych

Już tysiąc urzędów w projekcie terminalizacji. KIR chwali się wynikami rządowego programu

W terminalach płatniczych zainstalowanych w ramach projektu do końca października zrealizowano bez mała 130 tys. transakcji

Banki SGB wprowadzają nowe, wspólne konto z kartą i aplikacją mobilną. W przyszłym roku zaoferują Android Pay

Nowy rachunek kosztuje tylko jednego złotego miesięcznie, a tak niska prowizja nie jest obarczona koniecznością spełniania żadnych dodatkowych warunków

Pokaż wszystkie artykuły tego autora →

Zapisz się do newslettera

Najczęściej czytane

Cashless na Youtube

Q5mv9oSMmys
Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.