Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Hybryda może się sprawdzić nie tylko w motoryzacji. KIR proponuje nowe podejście do problemu trwałego nośnika

Spółka rozpoczyna testy trzech różnych systemów służących do wysyłki dokumentów regulacyjnych do klientów banków

Trwają prace nad tzw. sektorowym systemem służącym do przesyłania ważnych dokumentów przez banki do ich klientów. Chodzi np. o nowe cenniki czy regulaminy. Prace prowadzi Związek Banków Polskich, a zostały podjęte na skutek postępowań wszczętych przeciwko kilkunastu instytucjom finansowym z Polski przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wielu czytelników Cashless zapewne problem trwałego nośnika dobrze zna. Pozostałych odsyłam do wcześniejszych publikacji na temat trwałego nośnika, które można znaleźć np. tutaj.

Przeczytajcie także: Oto nowy pomysł na trwały nośnik

Kilka dni temu ZBP rozesłał do banków ankietę, w której prosi o wskazanie preferowanego przez nich rozwiązania problemu trwałego nośnika. Wśród możliwych opcji do wyboru znalazł się system zwany KIR Pieczęć elektroniczna wykorzystujący podpis elektroniczny, dwa systemy wykorzystujące technologię blockchain, przygotowane wspólnie przez KIR firmy IBM i Billon, oraz rozwiązanie proponowane przez Biuro Informacji Kredytowej przygotowane z Billonem i również wykorzystujące blockchain.
W ankiecie nie ma rozwiązania opartego o tzw. WORM, czyli masową pamięć obiektową, co do którego UOKiK wypowiedział się parę miesięcy temu pozytywnie.

Przeczytajcie także: UOKiK dał bankom czas na rozwiązanie problemu trwałego nośnika

Zdaniem Roberta Trętowskiego, wiceprezesa zarządu KIR, ze względu na fakt, że reprezentowana przez niego spółka jest własnością banków, wydaje się, że to właśnie KIR powinien być naturalnym wyborem jako dostawca rozwiązania, jeśli banki – w sektorowym systemie komunikacji z klientami - zdecydują się postawić na trwały nośnik. Trętowski uważa jednak, że błędem byłoby decydowanie w tym momencie o technologii, w jakiej system miałby być tworzony. – Dlatego jesteśmy zdania, że najpierw proponowane koncepcje należałoby przetestować - właśnie dwa takie testy uruchomiliśmy - i przedstawić bankom raport z wynikami, na podstawie którego łatwiej będzie podjąć decyzje o wyborze koncepcji – stwierdził przedstawiciel KIR-u.

W opinii Roberta Trętowskiego, najlepszym rozwiązaniem kwestii trwałego nośnika będzie postawienie na system hybrydowy wykorzystujący różne technologie. Dzięki temu każdy bank miałby swobodę decydowania o tym, w jaki sposób - dziś czy w przyszłości - wysyłać dokumenty regulacyjne do swoich klientów.

KATEGORIA
TEMAT DNIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies