Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Alior chce być cyfrowym buntownikiem. Tyle, że podobne plany ma większość banków na polskim rynku

Nowa aplikacja mobilna i serwis internetowy, behawioralna segmentacja klientów, redukcja sieci oddziałów, rozwój biometrii. To elementy ogłoszonej dziś nowej strategii Aliora

Zaprezentowana dzisiaj przez władze Aliora strategia to plan działania banku na lata 2017-2020. Instytucja nazywa siebie w nim cyfrowym buntownikiem. Według mnie ma to oznaczać mniej więcej tyle, że oferując bezpieczeństwo charakterystyczne dla banków nadzorowanych przez instytucje państwowe chce wykorzystać wszystko to, co proponują dziś firmy z branży fintech, z którymi chce mocno kooperować.

Ze słów szefa Aliora, Wojciecha Sobieraja, wynika, że bank generalnie odpuści sobie walkę o wielkich klientów korporacyjnych, a skupi się na obsłudze osób indywidualnych oraz małych i średnich firm. W przypadku tych pierwszych stawia na zdecydowane uproszczenie oferty – jest gotów zmniejszyć liczbę oferowanych produktów o 50 proc. W przypadku kont osobistych oznacza to, że będzie sprzedawany jeden podstawowy rachunek, obudowany tylko usługami kierowanymi do różnych grup klientów. Ma się pojawić na rynku jeszcze w tym półroczu.

Przeczytajcie także: Terminale w urzędach. oto szczegóły programu

Co ciekawe, grupy te nie będą segmentowane na zasadach stosowanych przez większość banków, w których o przynależności do jednej z nich decydują wiek albo dochody. Alior podkreśla, że stosować będzie segmentację behawioralną, co oznacza, że osoby o podobnej liczbie wiosen na karku i pensjach mogą znaleźć się w zupełnie różnych segmentach w zależności od stylu życia, jaki prowadzą. Inna oferta będzie więc kierowana do trzydziestokilkuletniej niezamężnej kobiety a inna do ustatkowanego mężczyzny w podobnym wieku. Alior wyodrębnił pięć takich segmentów, na których obsłudze chce się koncentrować, a w których mieści się połowa populacji.

Zgodnie ze strategią bank w jeszcze większym niż dotychczas stopniu chce rozwijać elektroniczne kanały kontaktu z klientem. Zatem jeszcze przed wakacjami ma pojawić się nowy internetowy serwis transakcyjny oraz aplikacja mobilna. Ma być jedną z najnowocześniejszych na rynku. Oferować będzie zatem możliwość zaciągania pożyczek gotówkowych, logowanie odciskiem palca, wiadomości push, płatności mobilne HCE czy przelewy P2P Blikiem.

Przeczytajcie także: Jest umowa na mDokumenty

Władze Aliora deklarują również redukcję sieci oddziałów oraz liczby zatrudnionych pracowników. Sieć placówek ma się zmniejszyć z 1100 do 880 a standard tych, które zostaną, ma zostać podniesiony. Z pracą pożegna się ponad 2 tys. osób i to jeszcze w tym roku. Bank zamierza też utworzyć własną firmę pośrednictwa kredytowego i zainwestować w biometrię, o czym napiszę nieco więcej w oddzielnym tekście.

Podsumowując, strategia jaką przygotował Alior na najbliższe lata, pasowałaby do większości banków działających na polskim rynku. Bo dziś praktycznie wszyscy deklarują inwestycje w rozwój bankowości mobilnej, redukcję sieci placówek, podnoszenie efektywności dzięki cyfryzacji procesów wewnętrznych itd. Zdaniem Sobieraja jednak Alior dzięki temu, że jest bankiem młodym i wciąż ma w sobie ducha startupowego, jest w stanie o wiele szybciej niż konkurencja dostosować się do zmieniającej się rzeczywistości. Realizacja strategii ma mu na to pozwolić.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies