Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Gadaliście kiedyś z aplikacją? Kolejny bank będzie Was do tego przekonywał

Nawigację głosową możecie już znaleźć w aplikacji Banku Smart a wcześniej oferowała ją apka nieistniejącego już Meritum. Wkrótce znajdzie się w Millennium

Na przełomie czerwca i lipca instytucja planuje przeprowadzenie sporej aktualizacji swojej bankowości mobilnej, w ramach której klienci otrzymają możliwość głosowego nawigowania po aplikacji. Użytkownicy będą więc mogli przechodzić pomiędzy zakładkami apki wydając jej polecenia głosowe. – Na razie nie zdecydujemy się jednak na zastosowanie biometrii umożliwiającej zalogowanie głosem do aplikacji – mówi Ricardo Campos, szef bankowości elektronicznej w Millennium.

Przeczytajcie także: Ubezpieczenia majątkowe trafią do aplikacji Millennium

Taką funkcję w swojej apce oferuje już Bank Smart. Działa to w ten sposób, że najpierw użytkownik wprowadza wzór swojego głosu, powtarzając generowane przez aplikację komunikaty i autoryzując operację PIN-em. Następnie może logować się wybierając odpowiednią opcję i powtarzając frazę, o jaką prosi oprogramowanie. Testowałem to rozwiązanie. Początkowo nie działało najlepiej – po prostu głosy z otoczenia uniemożliwiały często zalogowanie się. Po aktualizacji sprzed kilku miesięcy jest zdecydowanie lepiej.

Mimo to wydaje mi się, że zarówno tego rodzaju biometria jak i głosowe nawigowanie w aplikacji jest raczej gadżetem, niż funkcją, którą mógłbym określić jako zdecydowana wartość dodana. Nie wyobrażam sobie siebie stojącego na przykład w kolejce w sklepie, gadającego do telefonu i sprawdzającego stan konta. Być może rozwój tej technologii pozwoli w przyszłości na wykorzystanie jej do usprawnienia obsługi osób niewidomych?

Przeczytajcie także: Idea Bank udostępnił aplikację na iOS i Android

Natomiast Millennium mocno stawia na biometrię. Jest jednym z pierwszych banków na polskim rynku, który umożliwił logowanie odciskiem palca użytkownikom telefonów iPhone. Teraz jest jedynym, który taką możliwość daje także posiadaczom smartfonów z systemem operacyjnym Android. A już niedługo ma zamiar wprowadzić nowy sposób autoryzacji płatności internetowych kartami w ramach systemu 3D Secure wykorzystujący właśnie odcisk palca.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies