Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Już 9,5 mln klientów loguje się na rachunek z urządzeń mobilnych. Nowy raport Cashless

Banki mają też ponad 2,5 mln klientów, którzy do bankowania wykorzystują wyłącznie smartfony lub tablety

Z danych udostępnionych przez biura prasowe banków wynika, że w grudniu ubiegłego roku miały prawie 9,5 mln klientów, którzy przynajmniej raz zalogowali się na swój rachunek za pomocą urządzenia mobilnego, a więc smartfonu lub tabletu. Pod uwagę brano wszystkie sposoby bankowania, a więc nie tylko za pośrednictwem aplikacji mobilnej, ale także na przykład przy wykorzystaniu wersji lekkiej serwisu transakcyjnego.

To niewielki wzrost w porównaniu z III kw. 2017 r., gdy klientów mobilnych było ponad 9,2 mln. Wzrost byłby jednak sporo większy, gdyby nie przypadek Pekao, który zweryfikował metodykę badania swoich mobilnych klientów. W rezultacie podał, że obsługuje ponad 900 tys. takich klientów, podczas gdy kwartał wcześniej było to 1,7 mln. Największą liczbą klientów mobilnych chwali się PKO – ma ich 2,6 mln. Na drugą pozycję awansował mBank. Pod koniec ubiegłego roku obsługiwał 1,6 mln osób bankujących przez komórkę.

Przeczytajcie także: Najwięksi wydawcy kart zbliżeniowych

Jak widzicie, w powyższej tabelce są jeszcze dwa banki, które zarejestrowały więcej niż milion mobilnych klientów. Są to BZ WBK i ING. Niewiele poniżej tego poziomu, oprócz wspomnianego już Pekao, znajduje się Millennium. Natomiast kolejne instytucje w zestawieniu klientów logujących się na rachunki przez smartfony i tablety mają już znacznie mniej.

Przeczytajcie także: Raport na temat mobilnych wydatków na parkowanie

W ankiecie rozesłanej do banków pytałem także o klientów, którzy w grudniu logowali się na rachunek wyłącznie z urządzeń mobilnych. Okazuje się, że takich osób jest już w Polsce ponad 2,5 mln. To o ok. 400 tys. więcej niż we wrześniu ub. roku i trzy razy więcej niż w grudniu 2016 r., gdy klientów mobile only było ok. 850 tys. W tym zestawieniu również prym wiedzie PKO.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies