Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Zmiana lidera w rankingu najpopularniejszych banków na Twitterze. BZ WBK zdetronizowany przez ING

To duża zmiana bo BZ WBK przewodził w zestawieniu niezagrożony od I kw. 2016 roku

Aktywność banków na Twitterze obserwuję od dłuższego czasu, a od ponad dwóch lat przygotowuję cykliczne, kwartalne raporty na ten temat. Z mojego doświadczenia wynika, że w rankingu popularności liczonej jako liczba osób obserwujących profile poszczególnych instytucji rzadko zdarzają się awanse czy degradacje. Jeszcze rzadziej można obserwować zmianę pozycji lidera. Ostatnio miało to miejsce w I kw. 2016 r. Tym bardziej więc warty odnotowania jest awans zanotowany pod koniec ubiegłego roku przez ING.

Przeczytajcie także: Już prawie 7 tys. wpłatomatów na polskim rynku

W okresie od października do grudnia 2017 r. Śląskiemu, który w zestawieniu popularności znajdował się wcześniej na drugim miejscu, udało się pozyskać prawie 1600 nowych obserwujących. W tym czasie lidera, czyli BZ WBK, zdecydowało się zacząć obserwować ok. 400 osób. W rezultacie nie udało mu się obronić pierwszego miejsca i spadł na pozycję drugą. Natomiast miano najpopularniejszego obecnie banku z Polski na Twitterze dzierży ING. Ma ponad 16,5 tys. obserwujących.

Innych zmian w zestawieniu popularności w IV kw. 2017 r. nie było. Natomiast mianem najaktywniejszego banku na Twitterze, podobnie jak w III kw. ubiegłego roku, określić trzeba mBank. W okresie od października do grudnia zamieścił ponad 700 tweetów. Drugim najczęściej ćwierkającym bankiem był PKO a trzecim ING.

Przeczytajcie także: Na rynku jest już 200 oddziałów bankowych cashfree

Łącznie w IV kw. 2017 r. obecnym na Twitterze bankom z Polski udało się pozyskać prawie 5 tys. nowych obserwujących i mają ich już łącznie ponad 91 tys. We wspomnianym okresie instytucje tweetowały 3,4 tys. razy. Ich aktywność nie odbiegała zatem w sposób znaczący od notowanej w poprzednich okresach.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI: MBANK, BZ WBK, ING

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies